کد خبر: 55400
A

روحانی: اگر شرایط فراهم شود، ممکن است با آمریکا مذاکره کنیم‎

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اگر دشمنان در برابر حرف حق ما سر فرود آورند، می‌توانیم با آنها صحبت کنیم٬ اظهار کرد: اروپا هم باید در برابر سخن حق تسلیم شود؛ با صراحت به آنها گفته‌ایم که اگر بخواهند با ما راجع به توان دفاعی‌مان حرف بزنند، برای ما قابل قبول نیست.

روحانی: اگر شرایط فراهم شود، ممکن است با آمریکا مذاکره کنیم‎

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری عصر چهارشنبه در جریان سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، در جلسه شورای اداری این استان با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از حقوق بگیران و اقشار ضعیف جامعه، گفت: در بودجه سال ۹۸ تلاش کرده‌ایم که حقوق بگیران ثابت در سال آینده شرایط بهتری پیدا کنند. همچنین برای امسال بسته‌هایی حمایتی پیش بینی کرده‌ایم که مرحله نخست آن در حال پرداخت است و تا پایان سال نیز مجددا این بسته حمایتی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه این بسته‌های حمایتی به مردم، برای آن است که مردم بتوانند نفسی راحت بکشند تا از شرایط فعلی عبور کنیم، اظهار کرد: این اقدامات به معنای این نیست که ما در سیاست خارجی کار نمی‌کنیم و با دنیا قهر کرده‌ایم؛ امروز ما در این حوزه بصورت مداوم کار می‌کنیم و حتی اگر آمریکا هم در برابر حق سر فرود آورد و تسلیم حق شود، با آمریکا هم صحبت می‌کنیم.

رئیس جمهوری باطرح ابن پرسش که مگر قبلا با آمریکا مذاکره نکرده‌ایم؟٬ ادامه داد: قبلا هم با آمریکا صحبت کرده‌ایم؛ در برجام و بعد از آن نیز با آنها صحبت کردیم و الان نیز یک موردی است که اگر شرایط فراهم شود، ممکن است صحبت کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات با هماهنگی کل نظام انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: فکر نکنید که دولت در پشت پرده در حال انجام کاری است؛ تمام تصمیمات مهم سیاست خارجی در شورایعالی امنیت ملی مطرح و مباحث مهم این حوزه با رهبری هماهنگ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر دشمنان در برابر حرف حق ما سر فرود آورند، می‌توانیم با آنها صحبت کنیم ومسائل را حل کنیم، اظهار کرد: مذاکره کردن بی موقع برای کشور خطرناک و مانند چیدن میوه‌ای نارس است. زمان مناسب که برسد، اگر دنیا تسلیم حق شود، ما اهل مذاکره و صحبت کردن هستیم.

رئیس جمهوری با اشاره به طرح برخی اظهارات از سوی سران تعدادی از کشورهای اروپایی درباره مذاکره با ایران در موضوع توان دفاعی، تصریح کرد: اروپا هم باید در برابر سخن حق تسلیم شود؛ با صراحت به آنها گفته‌ایم که اگر بخواهند با ما راجع به توان دفاعی‌مان حرف بزنند، برای ما قابل قبول نیست و ما درباره توان دفاعی و دفاع از کشور خود صحبتی نخواهیم کرد و معتقدیم که این توان باید ارتقا یابد.

روحانی در ادامه گفت: به دلیل آنکه در زمینه دفاعی کمتر صحبت می‌کنید، مردم فکر می‌کنند که دولت در این حوزه کم گذاشته است، اما دولت طی ۵ سال گذشته، حداقل به اندازه ۱۲ سال قبل در زمینه سلاح‌های استراتژیک کار کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر