کد خبر: 55435
A

شریعتمداری و محجوب در دیدار با نمایندگان کارگران هفت‌تپه/ موضوعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی نشوند

محمد شریعتمداری پس از شنیدن سخنان و خواسته‌های کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تاکید کرد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خانه و متعلق به همه کارگران ایران و تمام تلاش ما صیانت از اشتغال موجود است.

شریعتمداری و محجوب در دیدار با نمایندگان کارگران هفت‌تپه/ موضوعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی نشوند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایلنا؛ محمد شریعتمداری (وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی) در دیدار با نمایندگان کارگران "شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه" که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور علیرضا محجوب (نماینده مجلس و دبیرکل خانه کارگر)، حاتم شاکرمی (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در رسیدگی به مشکلات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفته‌تپه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تاکید کرد: هر فردی که در ایران اسلامی به فکر خون شهدا، پایداری جمهوری اسلامی و خادم این ملت است باید صیانت از اشتغال موجود را اولین هدف خود بداند.

شریعتمداری پس از شنیدن سخنان و خواسته‌های کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تاکید کرد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خانه و متعلق به همه کارگران ایران و تمام تلاش ما صیانت از اشتغال موجود است.

‎وی اضافه کرد: هر کسی که در مقابل صیانت از اشتغال موجود می‌ایستد از ما نیست و حفاظت و صیانت از مشاغل موجود برای افرادی که نان آوران خانه‌هایشان هستند امری ضروری است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تثبیت و صیانت از اشتغال موجود حتی در شرایط تحریم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رعایت حقوق همه کارگران و سه‌جانبه‌گرایی بر عهده ماست و حتما به موضوعات دولتی و سیاست‌های اقتصادی توجه ویژه داریم اما یکی از مهم‌ترین وظایف ما نظارت بر اجرای قانون کار و صیانت از حقوق کار و کارگر است. در این زمینه شورای حل اختلاف و رسیدگی و ... برای صیانت از کارگران وجود دارد چراکه کارگران پناهی جز این موارد ندارند.

‎وی اشاره کرد: یکی از زیباترین جملاتی که از کارگران هفت‌تپه شنیدم این بود که آنها به دنبال این بودند که کارگاهشان راه بیفتد و این خود هشتاد درصد کار را پیش می‌برد.

شریعتمداری افزود: تکیه ما در انجام این امور تکیه بر شرکای اجتماعی مانند مجموعه‌ها و تشکل‌های کارگری درسراسر کشور، شوراهای اسلامی، انجمن‌های صنفی، مجموعه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و... هستند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: ما مکلف هستیم مستقیما از طریق شرکای اجتماعی از حقوق مردم و کار صیانت کنیم. اولا طرح طبقه‌بندی مشاغل، حق کارگر است که باید حل شود و برای اجرای آن نیز هیچ بهانه‌ای پذیرفته شده نیست. باید انجمن‌های صنفی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفته‌تپه با ظرفیت‌های قانونی موجود تشکیل شوند و طرح طبقه‌بندی -بدون ضرورت به اینکه حتما اگر شورای اسلامی کار نیست نمی‌شود انجام بدهد کنار برود- و به شکلی شود که انجمن صنفی موضوع را انجام دهد.

‎مطالبات حقوقی کارگران همه قانونمند است

وی تصریح کرد: عده‌ای به دنبال بر هم زدن آرامش هستند که حاصل آن بیکاری کارگر است و ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد بلکه می‌خواهیم با حفظ کامل آرامش این امور را انجام دهیم.

‎شریعتمداری ادامه داد: وقتی نماینده‌ای به این شرکت فرستادیم بر ایجاد آرامش تاکید کردیم؛ برای اینکه کمک کنیم حقوق افراد رعایت و پیگیری شود. اصل صیانت از اشتغال موجود تامین مواد اولیه است و بنده هم حامی کارفرما برای آوردن سرمایه در گردش برای اداره کارخانه هستم. از طرف دیگر هم، حامی کارگر هستم که همه حقوق معوقه‌اش پرداخت شود، نمی‌شود مجانی کار کنند. کارگری که هفت ماه حقوق نگرفته است حق دارد عصبانی شود. هر فردی هفت روز حقوق نگیرد عصبانی می‌شود. حداقل باید به این کارگران گفته شود ما حقوق شما را به رسمیت می‌شناسیم و اکنون توان پرداخت نداریم و فعلا با ما همکاری کنید، اگر شما این سخن را بگویید کارگران با شما همراهی می‌کنند و سفره‌های نداشته خود را نیز به روی شما می‌گشایند.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قلدری کردن برای کارگر و گفتن اینکه تو کار نکرده‌ای و ما حق تو را نمی‌دهیم درست نیست و باید از نیروی کار صیانت کنیم.

وی تاکید کرد: موضوعات اجتماعی-سیاسی نباید تبدیل به موضوعات امنیتی شود.

به خاک خوزستان علقه دارم

گفتنی است کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از تشکیل این نشست و شنیده شدن درددل‌هایشان ابراز رضایت کردند.

شریعتمداری، خوزستان را پیشانی ایران دانست و اشاره کرد که برادر شهیدش درهمان خاک آرام گرفته است و علقه خاصی به آن سرزمین دارد. وی خوزستان را پیشانی ایران توصیف کرد.

5

 

4

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر