کد خبر: 55468
A
اولین همایش انگیزشیِ دانشجو در پایتخت برگزار شد

«+ انگیزه» در روز دانشجو

به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو اولین همایش «انتقال تجربه» به دانشجو با شعار «دانشجو باش، موفق باش» در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

«+ انگیزه» در روز دانشجو

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در این مراسم که با حضور دانشجویان و چهره های بنام عرصه فرهنگ و هنر کشور برگزار شد، سوسن تقی پور؛ رئیس مرکز علمی کاربردی 46 در ابتدا به ایراد سخنانی پرداخت. او دانشجو را جریان ساز، پرسشگر، مطالبه گر و گفتمان ساز خواند و خطاب به دانشجویان تاکید کرد زندگی خود را بر سه ستون «معنا»، « هدف» و «ساخت تعلق» بنا کنند.

پس از سخنان کوتاه سوسن تقی پور، دکتر حسن عمیدی؛ دانش آموخته علوم ارتباطات اجتماعی و معاون برنامه ریزی و توسعه فعالیت های فرهنگی بنیاد رودکی سخنرانی انگیزشی خود را آغاز کرد.

دکتر عمیدی نخستین درس موفقیت و تعالی را دوست داشتنِ خود دانست و گفت درس اول این است که خودتان را لایق بدانید. او اضافه کرد این چهارمین همایش در حوزه انتقال تجربه در کشور است اما نخستین بار است که چنین همایشی مختص دانشجویان برگزار می شود.

عمیدی در ادامه به نمونه هایی همچون تونی رابینز؛ سخنران انگیزشی، بیل گیتس و اریک اشمیت؛ مدیر اجرایی سابق شرکت گوگل اشاره کرد و گفت تمام این افراد موفق اذعان داشته اند که انسان ها برای کسب موفقیت در زندگی شان نیاز به راهنما و مربی دارند.

میثم احمدی نخستین دانشجوی کارآفرینی بود که توسط عمیدی به روی سِن دعوت شد. او ضمن تشریح دشواری هایی که از سر گذرانده، خطاب به حضار در همایش تاکید کرد برای انجام هر کاری در ابتدا باید انگیزه داشته باشید.

روایت زندگی میثم احمدی از کودکی او و چشیدن طعم استقلال با دریافت مبلغ ناچیزی آغاز شده بود. جرقه ای که باعث شد میثم احمدی با وجود فراز و نشیب های بسیار در زندگی دست از تلاش برندارد. احمدی به ویدئوی کوتاهی که درباره زندگی اش در سالن همایش پخش شده بود اشاره کرد و گفت من کارگر دکل بندی در کرمان و زاهدان بودم و شبانه روز را در کویر سپری می کردم. اما هیچگاه زمان را از دست ندادم. او که دانش آموخته رشته نمایش است در برهه ای از زندگی دریافته برای انجام کار نباید منتظر ماند تا دعوتی از او انجام شود بلکه معتقد است که برای کار کردن باید شخصا اقدام کرد. همین تلنگر میثم احمدی را به سوی آموختن کار با نرم افزارهای مختلف موسیقی و پررنگ تر شدن در عرصه تئاتر کشانده است. او اکنون یکی از مدعیان بزرگ تولیدات نمایشی در عرصه  هنر تئاتر است. نکاتی که میثم احمدی خطاب به دانشجویان بر آنها تاکید کرد تعیین آرزو، هدفگذاری، شناخت ویژگی های فردی، صداقت داشتن با خود درباره نقاط ضعف و قوت و بهره گیری از حضور راهنمای درست در زندگی است.

امیر مردانه؛ کارآفرین حوزه موسیقی یکی دیگر از دانشجویان حاضر در همایش بود که به شرح فعالیت هایش پرداخت و گفت «پس از آنکه مختصات موسیقی حرفه ای را آموختم با استادان بنام این حوزه هم آشنا شدم. علیرغم مخالفت پدرم صد آلبوم موسیقی صدابرداری کرده و یک موسسه موسیقی تاسیس کردم.» او مطالبه گری را یکی از دلایل موفقیت اش دانست و عمیدی نیز در ادامه، با تایید صحبت های امیر مردانه تاکید کرد که تجسم موفقیت، باعث رخدادِ آن خواهد شد.

سعید خانی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته سینما و موسس «خانه فیلم» سخنران آخر این همایش انگیزشی بود. او با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی خانواده اش گفت «در کودکی آرزو داشتم فوتبالیست شوم. بعدها رویای خرید تاکسی و مسافرکشی را در سرم پروراندم اما به تهران آمدم و دستیار تدارکات شدم. آن زمان جای خواب و توانایی مالی برای تهیه وعده های کامل غذایی نداشتم. بازیگری را هم تجربه کردم و در نهایت کار تدارکات را به صورت جدی پی گرفتم.» او به علاقمندان حوزه نمایش توصیه کرد سایر گرایش ها و تخصص های مرتبط به حوزه نمایش را هم تجربه کنند.

در پایان همایش دکتر حسن عمیدی به جمع بندی صحبت های دانشجویان پرداخت و از دانشجویان خواست تا نکات آموزشی ارائه شده در همایش را همراه هم تکرار کنند؛ نخست آنکه خود را دوست بدارند. دوم آنکه راهنمای مناسب در زندگی انتخاب کنند و سوم آنکه به نظم و انضباط اهمیت دهند.

گفتنی است در خلال اجرای مراسم نیز با حضور استادان بنام عرصه هنر همچون حسین پارسایی؛ کارگردان تئاتر، نادر مشایخی؛ آهنگساز و رهبر ارکستر، برزو نیک نژاد؛ کارگردان و فیلمنامه نویس از دانشجویان کارآفرین با اهدای جوایزی تقدیر شد. اجرای موسیقی زنده و پخش کلیپ خوانندگان پاپ به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو بخش های دیگری از همایش انگیزشی پانزدهم آذرماه 97 را تشکیل دادند.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر