کد خبر: 56336
A

مزایده پرسپولیس و استقلال تا دو ماه آینده آگهی می شود

رئیس سازمان خصوصی سازی، گفت: فضای عمومی نشان دهنده این است که مزایده ای خوب و پررونق در واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال خواهیم داشت.

مزایده پرسپولیس و استقلال تا دو ماه آینده آگهی می شود

به گزارش دیده بان ایران، «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» در همین خصوص افزود: چنانچه همه عوامل دست به دست هم دهند، یعنی در ارایه صورت های مالی کوتاهی نشود و هیات واگذاری گزارش خود را به موقع ارایه کند، مزایده پرسپولیس و استقلال تا دو ماه آینده آگهی می شود.
وی ادامه داد: زمان قطعی مزایده را نمی توان اعلام کرد، چرا که این امر مستلزم تصویب قیمت پایه و اعلام شرایط مزایده توسط هیات واگذاری است.
رئیس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: با این حال انتظار می رود مزایده پرسپولیس و استقلال تا پایان امسال برگزار شود.
وی گفت: هم اکنون برخی برای شرکت در این مزایده اعلام آمادگی کرده اند اما با توجه به اینکه هنوز قیمت پایه و شرایط مزایده مشخص نشده، این اعلام آمادگی ها به منزله پیشنهاد و درخواست نیست.
این مقام مسئول افزود: سازمان خصوصی سازی در پایگاه اطلاع رسانی خود فراخوانی منتشر کرده تا افراد در 10 تا 15 روز آینده نظرات خود را در خصوص واگذاری پرسپولیس و استقلال بیان کنند.
رئیس سازمان خصوصی سازی درباره پیشنهاد اتاق تعاون کشور برای خرید سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: این اتفاق خوبی است که تعاونی ها هم در مزایده ها شرکت کنند؛ چنانچه تعاونی ها در واگذاری برنده شوند، در شرایطی برابر با دیگران، امتیازهایی ویژه برای آنها منظور شده که در آگهی ها درج می شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: قیمت گذاری، میزان اقساط، شرایط عمومی و اقتصادی شرکت کنندگان در میزان استقبال موثر است اما ارزیابی اولیه ما این است که مزایده ای پررونق خواهیم داشت. 
به گزارش ایرنا، بحث واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس شهریورماه امسال بطور مجدد در محافل ورزشی و رسانه ها مطرح شد؛ رئیس سازمان خصوصی دوازدهم شهریورماه در نشستی خبری اعلام کرد که «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان در نامه ای به رییس جمهوری خواهان واگذاری این باشگاه ها شده اما مشکل این واگذاری، مصوبه هیات وزیران در مرداد ١٣٩4 است.
وی ادامه داد: در مصوبه مرداد 1394، این دو باشگاه به عنوان نهادهای آموزشی و فرهنگی معرفی شده اند و بر این اساس، واگذاری مراکز آموزشی و فرهنگی مغایر قانون اساسی و غیرقانونی است؛ بنابراین برای واگذاری این دو باشگاه، ابتدا باید این مصوبه اصلاح می شد. هیات دولت در 25 آذرماه امسال با واگذاری این دوباشگاه پرطرفدار ورزشی موافقت کرد.
«مسعود سلطانی فر» در این رابطه گفت: واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به تایید رئیس جمهوری رسید و بعد از طی کردن مراحل کارشناسی در کمیسیون اقتصادی، در هیات دولت به تصویب رسید.
وزیر ورزش و جوانان افزود: با توجه به این مصوبه هیات وزیران، سازمان خصوصی سازی وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی همه مراحل ارزیابی، قیمت گذاری، تعیین شرایط و نحوه واگذاری به متقاضیان را بر عهده خواهد داشت.
سازمان خصوصی سازی 26 آذرماه اعلام کرد در جهت اجرای تصمیم اخیر هیات وزیران مبنی بر خصوصی سازی باشگاه های پرسپولیس و استقلال، آماده سازی و واگذاری سهام این دو باشگاه را در دستور کار خود قرار داده است. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر