کد خبر: 56359
A

زائری:وقتی خواب و خرافه را ترویج می کنیم، جریان دروغین مدعی امام زمان تقویت می شود

یکی از دوستان فهیم و متدین به تازگی از ریزش های معرفتی و فکری بسیار گلایه داشت و با آزردگی و تأسف از انحراف اعتقادی یکی از دوستان مؤمن و مذهبی خود و پیوستن او به یک جریان مدعی ظهور امام زمان سخن می گفت.

زائری:وقتی خواب و خرافه را ترویج می کنیم، جریان دروغین مدعی امام زمان تقویت می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حجت الاسلام محمدرضا زائری در یادداشتی نوشت:یکی از دوستان فهیم و متدین به تازگی از ریزش های معرفتی و فکری بسیار گلایه داشت و با آزردگی و تأسف از انحراف اعتقادی یکی از دوستان مؤمن و مذهبی خود و پیوستن او به یک جریان مدعی ظهور امام زمان سخن می گفت.

 پاسخ دادم که از تنوع انحراف های فرهنگی و دینی مختلف آگاهم و اعتراف می کنم که این جریان انحرافی نه تنها جوانان ساده و خام، بلکه برخی از چهره های فعال مذهبی را نیز جذب کرده است. اما به این نکته نیز باید توجه کرد و پذیرفت که متاسفانه ما خودمان زمینه اثربخشی این سم پاشی ها را ایجاد کرده ایم.

ما خودمان طی سال‌های گذشته با تضعیف جریان عقلانی و استدلالی و با تخریب رویکردهای اعتدالی و منطقی و تضعیف جایگاه مرجعیت زمینه ساز پذیرش این انحراف ها شده ایم!ما خودمان با ترویج خواب و خرافه و میدان دادن به منبرهای احساسی و عاطفی به جای سخنرانی های حماسی و آگاهی بخش به رشد انحراف فرصت داده ایم.

 قارچ وقتی رشد می کند که رطوبت و گرما و تاریکی فراهم باشد و آن وقت کمترین بهانه زمینه رشد قارچ ها خواهد بود.  آتش سوزی وقتی رخ می دهد که مواد قابل اشتعال در فضای خشک و گرم متراکم شود و آن وقت کوچک ترین جرقه هم آتش می افروزد.

40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، چگونه در این چهار دهه از خطبه های طالقانی و منبرهای علامه جعفری و سخنرانی های شهید مطهری و آگاهی بخشی های شهید بهشتی فاصله گرفته ایم و ملاک باور و اعتقادمان را سخنرانی های احساسی و پر اشک و آه روحانیون کم بهره و گاه سخنرانان پرشور غیرحوزوی قرار داده ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر