کد خبر: 56381
A

نمایندگان مجلس به نوع و زمان ورود هیات نظارت اشکال می‌گیرند نه ماهیت آن

یک عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جایگاه هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اشکالی که نمایندگان می‌گیرند بیشتر بر سر نوع ورود و زمان ورود هیات نظارت است که قابل حل است اما وجودش به نظر من موثر خواهد بود.

نمایندگان مجلس به نوع و زمان ورود هیات نظارت اشکال می‌گیرند نه ماهیت آن

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد محمودی شاه‌نشین درباره انتقاداتی که به عملکرد نظارتی مجلس می‌شود، گفت: تعداد سوالاتی که نمایندگان مجلس از وزرا و آقای رئیس‌جمهور مطرح می‌کنند و پاسخ‌هایی که متقابلا دریافت می‌شود حجم و تنوع بسیار زیادی دارد که بنا به گفته دست‌اندرکاران مجلس امسال و در این دوره هم بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: تعداد استیضاح‌ها و وزرایی که در روال استیضاح برکنار شدند، با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست. حجم و بعد نظارتی این دوره مجلس بیشتر و قوی‌تر شده است. در این دوره مجلس به دو وزیر مستقیما رای نداد و نمایندگان دولت را مجبور کردند که تیم اقتصادی خود را تغییر دهد و این‌ها نشان می‌دهد که جنبه‌های نظارتی هم در مجلس مورد توجه است و تعداد زیادی از تحقیق و تفحص‌ها نیز در حال انجام است.

این عضو کمیسیون شوراها با تاکید بر اینکه هنوز جو انتخاباتی بر مجلس حاکم نیست، درباره جایگاه هیات نظارت مجمع تشخیص گفت: هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند به عنوان مرکزی که کار کارشناسی قوی می‌کند، نظر بدهد می‌تواند در جایگاه خودش بسیار مفید فایده باشد اما مشروط بر این است که تعامل خوبی با مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان داشته باشد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس یادآور شد: این سه مرکز می‌توانند مکمل خوبی برای هم باشند و کمک کارشناسی به مجلس و دولت داشته باشند، این سه می‌توانند از اساتید به‌نام کشور استفاده کنند و به دولت و مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت تغذیه فکری بدهند.

محمودی شاه‌نشین با اشاره به انتقاداتی که برخی از نمایندگان مجلس به جایگاه هیات نظارت مجمع دارند، گفت:‌ اشکالی که آن‌ها می‌گیرند بیشتر بر سر نوع ورود و زمان ورود هیات نظارت است که قابل حل است اما وجودش به نظر من موثر خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر