کد خبر: 56410
A

آلبانی در ایران سفارت و یا هیچگونه دفتری ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه ایران مواضع و اعتراض خود نسبت به اقدام غیر قابل قبول دولت آلبانی را به اطلاع این کشور رسانده است ، گفت: آلبانی در ایران هیچ مرکز دیپلماتیک و سفارتخانه ای ندارد.

آلبانی در ایران سفارت و یا هیچگونه دفتری ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ «بهرام قاسمی» روز شنبه در پاسخ به این پرسش که چرا وزارت امور خارجه دست به اقدام متقابل مبنی بر اخراج دیپلماتهای آلبانی در ایران نزده است، گفت: ما روز پنج شنبه اعتراض خود را از طرق مقتضی به طرف آلبانی اعلام کردیم اما دولت آلبانی در ایران سفارتخانه و دفتر و مرکز دیپلماتیک ندارد و لذا امکان احضار سفیر یا نماینده البانی در تهران برای اخراج و یا اعتراض در تهران را نداشتیم و مراتب اعتراض جدی خود را از کانال های دیگری انجام دادیم. 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از دهه 70 و بعد از تحولات داخلی در آلبانی، سفارت جمهوری اسلامی در این کشور را راه اندازی کرد اما با توجه به اینکه آلبانی کشوری بسیار کوچک و در ان هنگام و حتی بعدا از وضعیت بد اقتصادی رنج می برد، این کشور نمی توانست در ایران سفارتخانه دایر نماید.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال گفت: کشورها در راه اندازی سفارت یا دیگر دفاتر کنسولی و یا اقتصادی خود دلایل و مسائل مختلفی از جمله مسائل مالی و اقتصادی را مد نظر قرار می دهند.
به گزارش ایرنا، آلبانی پنج شنبه هفته گذشته تحت فشار دولت آمریکا و سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی گروه های تروریستی ضد ایرانی دو دیپلمات ایرانی را از این کشور اخراج کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه رفتار غیرقابل توجیه دولت آلبانی را محکوم و غیرقابل قبول عنوان کرد و گفت: این اقدام در ادامه سناریوهای قبلی برای تخریب روابط ایران و اروپا در برهه حساس کنونی صورت گرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر