کد خبر: 56500
A

نماینده مجلس: به هر میزان می‌خواهید حقوق نجومی بگیرید اما دروغ نگویید

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌ها می‌آیند امید می‌آفرینند ولی در آخر ایجاد سرخوردگی می‌کنند چون که در دل‌شان به آن میزان که مقام هست مسئولیت نیست.

نماینده مجلس: به هر میزان می‌خواهید حقوق نجومی بگیرید اما دروغ نگویید

به گزارش دیده بان ایران، محمد دامادی در نطق میان دستور علنی جلسه امروز مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف نسبت به حادثه دلخراش مدرسه زاهدان گفت: از جایگاه نمایندگی مجلس از خانواده‌هایی که فرزندانشان در آتش بی‌خردی سوختند عذرخواهی می‌کنم. قرار ما با مردم این بود اگر مقامی داریم مسئولیت‌اش را هم داشته باشیم. ما ندیدیم هیچ مقامی مسئولیت آن فاجعه را برعهده بگیرد. ما ندیدیم پیش‌تر هیچ مقامی مسئولیت فاجعه شین‌آباد را برعهده بگیرد. ما ندیدیم هیچ مقامی مسئولیت بازار ارز، بسته شدن کارخانه‌ها و مشکلات کارگران را برعهده بگیرد.

وی افزود: چه کسی مسئول مشکلات بازنشستگان است؟ دولت‌ها می‌آیند امید می‌آفرینند ولی در آخر ایجاد سرخوردگی می‌کنند چون که در دلشان به آن میزان که مقام هست مسئولیت نیست. در این موضوع اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا تفاوتی ندارد. آمار بیکاری، تورم، ناپایداری اقتصاد بالا رفته و این به دلیل ناکارآمدی دولت‌هاست؛ وگرنه ملت در این ۴۰ ساله در حفاظت از انقلاب جوانان رعنایی همچون حججی‌ها، کمالی‌ها، باکری‌ها تقدیم انقلاب کردند. هنوز هم آبروی انقلاب ما ملت صبور هستند وگرنه هر کدام از بحران‌های مالی ۹ ماهه اخیر اگر حتی در یک کشور درجه اول اروپایی رخ می‌داد پایه‌های سیاسی آن کشور در هم می‌شکست. ولی به این معنا نیست که ما از کنار این مشکلات به راحتی عبور کنیم. ۴۰ سال است که از انقلاب گذشته و با وجود توصیه‌های مقام معظم رهبری اتکای ما هنوز به نفت است. وقتی که کشور از تولید حتی یک پوشک بچه عاجز است جای خالی استقلال اقتصادی در ذوق می‌زند.

وی عنوان کرد: همه می‌دانیم وضعیت اقتصادی معلمان و کارگران خوب نیست ولی دولت‌ها هم کار نمی‌کنند. سرنوشت بودجه‌ها چه شد که بحران‌هایی نظیر خشکسالی و بیکاری را حل نکرده است و هیچ پاسخی در این خصوص وجود ندارد. پرسش‌های بی‌پاسخی باقی‌مانده است. برای مثال چرا منبع ارزی دولت به صورت غیرواقعی ۴۲۰۰ تومانی به حراج گذاشته و وعده انتقال آب خزر داده شد. بیش از ۱۰۰ جلسه در کمیسیون عمران در خصوص رساندن آب به فلات مرکزی برگزار شده.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس‌جمهور ایران یادآور شد: آیا رای دادن به معنای سکوت است؟ آیا منطق دولت این است که رای دادید و همین است که هست؟ آیا شما نبودید که تغییر لحظه‌ای نرخ ارز و تعطیلی کارخانه‌ها را در دولت پیش از خود به سخره گرفته بودید؟

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: هرچه می‌خواهید حقوق نجومی بگیرید. بستگان خود را به پست‌های مهم بگمارید ولی شعار ندهید و دروغ نگویید. هر قولی که می‌دهید ضمانت اجرایش را هم بگویید. به قول حضرت امام خمینی (ره) بترسید از روزی که باطن شما برای ملت آشکار شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر