کد خبر: 56666
A

کشف بقایای یک پایگاه نظامی مربوط به هخامنشیان در شمال فلسطین اشغالی

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، باستان شناسان از احتمال کشف بقایای یک پایگاه نظامی با قدمت 2500 سال مربوط به دوران سلسله هخامنشی ایران در منطقه عکا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی نوشت: باستان شناسان می گویند بقایای این اردوگاه نظامی ظاهرا مربوط به پایگاه نظامی نیروهای کمبوجیه دوم، دومین شاه سلسله هخامنشی، می شود که در حمله گسترده به مصر باستان در سال ۵۲۵ پیش از میلاد در منطقه پلوزیوم دایر شده بود.

کشف بقایای یک پایگاه نظامی مربوط به هخامنشیان در شمال فلسطین اشغالی

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، باستان شناسان از احتمال کشف بقایای یک پایگاه نظامی با قدمت 2500 سال مربوط به دوران سلسله هخامنشی ایران در منطقه عکا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. 

روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی نوشت: باستان شناسان می گویند بقایای این اردوگاه نظامی ظاهرا مربوط به پایگاه نظامی نیروهای کمبوجیه دوم، دومین شاه سلسله هخامنشی، می شود که در حمله گسترده به مصر باستان در سال ۵۲۵ پیش از میلاد در منطقه پلوزیوم دایر شده بود. 

یافته های باستان شناسان در تل کیسون، تپه 28 متری مشرف بر دشتهای ساحلی در مجاورت شهر عکا در شمال اسرائیل، از وجود بقایای این پایگاه دلالت دارد که قدمت آن با توجه به کوزه های سفالین و وسایل پخت و پز به سبک یونانی و فنیقی پیدا شده در این مکان، به 2500 سال قبل و دوران پادشاهی هخامنشیان تخمین زده می شود. به گفته باستان شناسان، آثار سفالین پیداشده در منطقه نشان می دهد این ناحیه بخشی از اردوگاه نظامی بوده که حمله بزرگ نظامی سپاه کمبوجیه به مصر از آنجا صورت گرفته بود. 

حفاری های صورت گرفته در تل کیسون با همکاری موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو صورت گرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر