کد خبر: 56799
A

اکرمی: اعضای مجمع تشخیص می‌توانند گزینه ریاست را به رهبری پیشنهاد دهند

عضو جامعه روحانیت مبارز درمورد ویژگی‌هایی که باید در شخص ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود داشته باشد، گقت:‌ همانطوری که کلمه «تشخیص مصلحت» بر این ارگان سنگینی می‌کند فردی هم که می‌خواهد ریاست آن را داشته باشد واقعا باید مصلحت شناس باشد.

اکرمی: اعضای مجمع تشخیص می‌توانند گزینه ریاست را به رهبری پیشنهاد دهند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدرضا اکرمی درباره شخصیت آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: مرحوم آیت‌الله شاهرودی را می‌توان از ابعاد گوناگونی شناخت. یکی ابعاد علمی است که ایشان تحصیل کرده نجف و تدریس کرده قم بود و از نظر علمی شخصیت بالایی در فقه و اصول و فلسفه داشتند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله شاهرودی در تهران و قم به تدریس مشغول بودند، اظهار کرد: ایشان از نظر مسئولیتی هم واقعا چهره‌ای شناخته شده در شورای نگهبان، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری بودند. پذیرش مسئولیت در نهادهای مختلف بیانگر این است که ایشان فکری باز و فهم و ایده‌ای بلند داشته و اراده و همتی والا داشته که خدمت کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتساب آیت‌الله شاهرودی به شهدا تصریح کرد: وقتی سه برادر ایشان در راه خدا در مبارزات نجف و حتی ایران به شهادت می‌رسند این خود نشان‌گر این است که ایشان با انقلاب و شهادت و فداکاری و وفاداری سنخیت دارند. متاسفانه این کسالت اخیر ایشان که منتهی به فوت او شد سخت و سنگین بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آینده جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به کجا ختم خواهد شد، گفت: به نظر من خوب است که به اصل قانون اساسی درمورد مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه شود که جایگاه مهمی دارد و حل اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان بالاخره کاری بسیار سنگین است و باید کسی که مسئولیت مجمع تشخیص را می‌پذیرد نگاهی وسیع و جامع داشته باشد.

اکرمی با اشاره به ویژگی‌های شخصی که در آینده باید ریاست مجمع را بر عهده بگیرد، اظهار کرد: همانطوری که کلمه «تشخیص مصلحت» بر این ارگان سنگینی می‌کند فردی هم که می‌خواهد ریاست آن را داشته باشد واقعا باید مصلحت‌شناس باشد. بخشی از مصلحت شناسی مربوط به داخل کشور و بخشی از آن نیز مربوط به خارج از کشور است. کسی که می‌خواهد ریاست مجمع را برعهده بگیرد باید عالم به زمان باشد و نسبت به حوادثی که در زمان و جهان می‌گذرد اشراف داشته باشد که گاهی بین خوب و بد، بین خوب و خوب‌تر و در نهایت بین بد و بدتر بتواند به مجمع خط دهد و راهنمایی کند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: به نظر من کار مجمع بسیار سنگین است و فردی که می‌خواهد مسئولیت ریاست آن را هم بپذیرد باید حتما فردی توانا، هوشیار، دانا و شجاع باشد تا بتواند تصمیم بگیرد و آنچه را که مصلحت مملکت است عملی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون نام شخصی هم برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت مطرح شده است، گفت: رئیس مجمع را مقام معظم رهبری انتخاب می‌کند. انتخاب ریاست مجمع با رای و امثال این کارها نیست اگر کسی هم شخصی را مدنظر دارد باید به رهبری پیشنهاد بدهد، انتخاب ریاست مجمع در اختیار مجمع هم نیست.

اکرمی در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی که در فضای مجازی درباره انتخاب ریاست مجمع صورت می‌پذیرد، گفت: این قصه اصلا مربوط به مردم و افراد و حتی خود اعضای مجمع هم نیست این مشخصا مربوط به رهبری است و ریاست آن را رهبری باید تعیین کنند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر