کد خبر: 56988
A
درجلسه بررسی حادثه زاهدان با حضور بطحایی عنوان شد:

مدرسه حادثه دیده زاهدان بدون مجوزبه مکانی غیراستانداردمنتقل شده بود

تهران- ایرنا- رییس فراکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز فراکسیون خبر داد و به نقل از سید محمد بطحایی، گفت: مدرسه به مکانی غیراستاندارد و بدون مجوز از آموزش و پرورش نقل مکان کرده بود.

مدرسه حادثه دیده زاهدان بدون مجوزبه مکانی غیراستانداردمنتقل شده بود

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی بختیار گفت: نشست امروز- یکشنبه- فراکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی با حضور «سیدمحمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش درخصوص علل بررسی حادثه زاهدان برگزار شد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان حاضر در این جلسه بر لزوم برخورد با مسببین این حادثه تاکید داشتند، همچنین اعتقاد داشتند که کارگروه ها و کمیسیون های مختلف برای بررسی این موضوع، روند بررسی این حادثه را کند خواهند کرد.
وی ادامه داد: در این جلسه درخصوص وضعیت اعتبارات و همچنین اعتبارات تخصیص یافته نیز بحث هایی صورت گرفت و در مورد بخاری های استانداردی که در انبار آموزش و پرورش وجود دارد، صحبت هایی صورت گرفت مبنی بر اینکه این بخاری ها در شهرها یا روستاهایی که گازرسانی صورت نگرفته، استفاده شود.

**مدرسه به مکانی غیراستاندارد نقل مکان کرده بود
عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش گفت که این مدرسه به مکانی غیراستاندارد بدون مجوز از آموزش و پرورش نقل مکان کرده بود که در این خصوص، هیات تخلفات اداری در وزارت آموزش و پرورش در این هفته جلسه تشکیل خواهد داد و با خاطیان برخورد خواهد کرد.
بختیار گفت: با توجه به اینکه تعداد بسیاری کلاس درس غیراستاندارد در کشور وجود دارد و 8هزار 600 کلاس درس از بخاری های غیراستاندارد استفاده می کنند، درحالیکه در خصوص بودجه سال جاری اعتبارات لازم برای آموزش و پرورش توسط مجلس پیش بینی شده بود، ولی این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

** اعتبارات برای ایمن سازی مدارس به صورت کامل تخصیص یابد
این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: گزارش سازمان برنامه و بودجه بر تخصیص کامل اعتبارات این بخش تاکید داشت و با توجه به اینکه در سال 97 نسبت به سال گذشته رشد داشت، ولی اقدام قابل قبولی صورت نگرفته است.
رییس فراکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه از آموزش و پرورش در جلسه خواسته شد، موضوع ایمن سازی کلاس های درس را در اولویت کار خود قرار دهند و از مسئولان سازمان برنامه و بودجه خواسته شد که در خصوص تخصیص اعتبارات کوتاهی صورت نگیرد و اعتبارات لازم را تامین کند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر