کد خبر: 57103
A

بررسی لایحه بودجه 98 از 27 بهمن آغاز می شود

تهران- ایرنا - هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور از روز شنبه 27 بهمن ماه در خانه ملت آغاز می شود.

بررسی لایحه بودجه 98 از 27 بهمن آغاز می شود

به گزارش دیده بان ایران، بر اساس اعلام هیات رییسه، مجلس تا چهارشنبه 19 دی ماه جلسه علنی دارند که مدت زمان جلسات علنی به چهار هفته می رسد، بر این اساس نمایندگان از یکشنبه 23 دی تا چهارشنبه 26 دی ماه به سرکشی حوزه های انتخابیه می روند و در این مدت کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه می دهد و این کمیسیون لایحه بودجه سال آینده را بررسی می کند.
هیات رییسه مجلس همچنین اعلام کرد: همچنین مجلس از یکشنبه 30 دی ماه تا چهارشنبه 17 بهمن ماه به مدت سه هفته جلسه علنی دارد که در این مدت اعضای کمیسیون تلفیق به ادامه بررسی لایحه بودجه 98 در کمیسیون تلفیق مجلس می پردازند.
بر اساس اعلام هیات رییسه مجلس، پس از آن نمایندگان از یکشنبه 21 بهمن ماه تا چهارشنبه 24 بهمن ماه به مدت یک هفته برای سرکشی به حوزه های انتخابیه می روند و رسیدگی به لایحه بودجه سال آتی از 27 بهمن در مجلس آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را چهارم دی ماه به مجلس تقدیم کرد، این ششمین بودجه ای است که دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.
بر اساس ماده 216 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 98 کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و بین نمایندگان مجلس توزیع می شود، پس از آن نمایندگان تا 10 روز فرصت دارند که پیشنهادهای خود را در مورد لایحه بودجه سال 98 کل کشور به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه کنند.
کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون های تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش این کمیسیون‌ ها گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است.
بر اساس این ماده، نهایتا نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به ‌تصویب خواهد رسید، پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‌‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌ شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر