کد خبر: 57105
A

محمود صادقی: گزارش عملکرد غیرتشریفاتی موسسات فرهنگی اعلام شود

صادقی نماینده تهران خواستار شفاف سازی درباره عملکرد و بودجه موسسات فرهنگی شد.

محمود صادقی: گزارش عملکرد غیرتشریفاتی موسسات فرهنگی اعلام شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود صادقی نماینده تهران در مورد بودجه موسسات ‌‌نهادهای فرهنگی در لایحه بودجه ۹۸ گفت: دولت مکلف است طبق برنامه ششم توسعه، بودجه ریزی بر مبنای عملکرد داشته باشد. در این حوزه آیا دولت عملکرد این دستگاه ها را گرفته و‌ ارزیابی کرده است و بر مبنای عملکرد گذشته به این دستگاه ها بودجه اختصاص می دهد یا اساسا ارزیابی از عملکرد این دستگاه ها ندارد.


این نماینده تهران اظهار داشت: ما از دولت می خواهیم هم خودش گزارش عملکرد این دستگاه ها را بگیرد و هم این گزارش را در اختیار مجلس قرار دهد که بر چه مبنایی بودجه را تقسیم می کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه گزارش شفاف و‌ دقیقی از عملکرد این دستگاه ها تاکنون ارائه نشده است.

صادقی بیان کرد: باید گزارشی ارزیابی پذیر و نه گزارشی تشریفاتی از عملکرد این دستگاه ها ارائه شود. دولت باید درباره ریال به ریال بودجه ای که در اختیار این دستگاه ها قرار می گیرد گزارش ارائه دهد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: در شرایط فعلی که ما این قدر در تنگنا هستیم مردم به ما اجازه نمی دهند که این مقدار ریخت و پاش داشته باشیم و این حق مردم است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ بخش مهمی در کشور است و‌ در شرایط ضرورت ها نیز باید فرهنگ اهمیت داشته باشد گفت: ما معتقدیم فرهنگ باید درون زا و مردمی باشد و نه براساس بودجه و ساختمان و دفتر و دستک باشد. الان بخش فرهنگ ما درگیر همین مشکل است.

صادقی ادامه داد: حتی اگر بودجه این موسسات و نهادها ذیل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شود بازهم این دلیل نمی شود که این همه دستگاه های موازی در بخش فرهنگ در کشور داشته باشیم. بسیاری از این دستگاه ها کار همدیگر را تکرار می کنند و اگر گزارش عملکرد آنها منتشر شود مشخص می شود که آدم های تکراری در چند دستگاه یک پول را چند جا خرج می کنند و بودجه دریافت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید عملکرد شفاف قابل ارزیابی ارائه شود و‌ توجیه دقیق کارشناسی به مجلس ارائه شود تا مجلس در مورد بودجه این موسسات در لایحه بودجه ۹۸ تصمیم بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر