کد خبر: 57127
A

حکم هیئت نظارت درباره نماینده فیلمبردار جلسه غیرعلنی

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان توضحاتی را درباره حکم نماینده فیلمبردار جلسه غیر علنی ارائه کرد.

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد جواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، امروز (سه‌شنبه 11 دی) در حاشیه جلسه علنی با بیان اینکه این هیئت درباره اتفاقات پیش آمده درباره محمدباسط درازهی، نماینده سراوان در گمرک و همچنین انتشار فیلمی از جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی این موضوع بیانیه داده است، گفت: بررسی‌های هیئت نظارت ناظر به سه جلسه با حضور مسئولان مربوطه از دولت و گمرک است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های هیئت نظارت، درازهی برای حضور در گمرک از قبل وقت گرفته بود اما ساعتش قطعی نشده بود و نماینده سراوان هماهنگ کرده بود که جلسه‌ای با رئیس گمرک برای طرح مسائل حوزه انتخابیه‌اش داشته باشد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تشریح کرد: براین اساس ما در صورت جلسه هیئت نظارت به این موضوع اشاره کردیم که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی‌ شآن نماینده را حفظ کنند؛ لذا حتی اگر از قبل هم وقتی برای دیدار و جلسه نماینده هماهنگ نشده باشد حداقل به مسئولان دفتر وزیر یا رئیس یا هر مسئول دیگری اطلاع داده شود که این برخوردها صورت نگیرد.

جمالی تصریح کرد: البته قطعا درزاهی در نحوه گفت‌وگو با مامور گمرک دچار خطا شده و عبارات نادرست به کار برده است. کما اینکه ایشان در صحن غیرعلنی و غیررسمی مجلس عذرخواهی کرده است.

وی با بیان اینکه پزشکیان رئیس هیئت، جلساتی با طرف‌های مختلف برگزار کرد، گفت: در نهایت اعلام شد که گمرک قصد و غرض خاصی در برخورد با نماینده سراوان نداشته است. البته اشکال کار این است که با شناسایی نماینده و حتی بعد از معرفی از سوی درازهی فردی که در ورودی گمرک بوده موضوع را با مسئول دفتر رئیس گمرک هماهنگ نکرده که اگر این کار صورت می‌گرفت، قضیه به اینجا نمی‌رسید.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره فیلمبرداری از جلسه غیرعلنی مجلس اظهار داشت: فیلمبرداری از جلسه غیررسمی مجلس توسط هر یک از نمایندگان با هر انگیزه‌ای خلاف بوده که در این باره بر اساس ماده 6 قانون هیئت نظارت تذکر قانونی به آن فرد داده شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس تاکید کرد: هیئت نظارت به این نتیجه رسید که برخی مطالب درباره درازهی که در برخی رسانه‌ها مطرح شده بداخلاقی سیاسی بوده است که انتظار می‌رود در شرایط ویژه کشور به این موضوع توجه شود. تخریب‌ها کمکی به حل مسائل کشور و وحدت عمومی نمی‌کند.

جمالی با اشاره به حکم صادر شده برای نماینده سراوان گفت:‌ هیئت نظارت براساس ماده 6 آیین‌نامه داخلی مجلس که در آن وظایف هیئت نظارت آمده، حکم را صادر کرده است. حکم درازهی تذکر کتبی و شفاهی است که امیدواریم دیگر این تخلفات صورت نگیرد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در توضیح این ماده گفت: در ماده 6 آیین‌نامه هیئت می‌تواند احکامی همچون تذکر شفاهی و کتبی به همراه درج در پرونده، اخذ تعهد کتبی، اعلام تخلف در جلسه غیرعلنی یا علنی و موارد دیگر را صادر کند. لذا اگر کسی نسبت به احکام هیئت ایراد می‌گیرد باید بداند که این قانون مصوب مجلس نهم بوده است.

وی درباره حکم کسر از حقوق درازهی گفت: هیئت می‌تواند حکم کسر از حقوق را بدهد ولی این موضوع برای نماینده سراوان اعمال نشده است. چون اصلا سنخیتی با این اتفاق نداشت.

به گزارش تسنیم، پس از انتشار فیلم جنجالی نماینده سراوان در فضای مجازی، مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای غیرعلنی این موضوع را با حضور نماینده سراوان بررسی کرد. ساعتی بعد  از این جلسه فیلمی از  این جلسه غیرعلنی مجلس نیز در برخی از رسانه‌ها منتشر شد که نمایندگان در جلسه غیر‌علنی دیگری خواستار روشن شدن این موضوع شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر