کد خبر: 57159
A

معصومه ابتکار : اقدامات ارزشمندی درجهت کمک به زندانیان زن در حال انجام است

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه بازدید شب گذشته خود از ندامتگاه فردیس بند نسوان گفت : تاکنون در جریان سفرهای استانی از ۷ ندامتگاه زنان بازدید کرده ام.

معصومه ابتکار : اقدامات ارزشمندی درجهت کمک به زندانیان زن در حال انجام است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه ابتکار گفت: در این زندان ها تلاش می شود تا به زنان زندانی برای بازسازی زندگیشان کمک شود. از جمله در زندان البرز ۷۰ نفر زن شاغلی هستند که حقوق دریافت می کنند و در زندان اهواز  هم شاهد این موضوع بودیم.

 کارهای فرهنگی و آموزش های مهارتی نیز  در حال انجام است. مثلا حفظ و قرائت قرآن مجید که در بین زندانیان انجام می شود و البته همه جا گفته ام که خوب است این مطالعه قرآن با توجه به معانی قرآن باشد

معصومه ابتکار در ادامه ضمن قدردانی از زحمات مدکاران اجتماعی شاغل در بند نسوان اظهار داشت : توجه به مراقبت بعد از خروج زندانیان اهمیت زیادی دارد که نیاز به تشریک مساعی و همراهی خیرین و تشکل های مردم نهاد دارد .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد بازدیدش از ندامتگاه فردیس گفت: ساعت ۷ شب شروع بازدید ما از این مرکز بود کارگاهای حرفه آموزی و اشتغال و کلاس های فرهنگی تعطیل بود اما با توضیحاتی که مددجویان و مسئولین  زندان دادند مشخص است که  از اهتمام جدی این مرکز برای بازتوانی اجتماعی این قشر وجود دارد.

معصومه ابتکار افزود: از نظر بهداشتی نیز تلاش می شود، ولی بخصوص مهدکودک این زندان بزرگ و خوب، و نسبت به سایر زندان هایی که بازدید کرده ام از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است که گفته می شود این مهدکودک با کمک خیرین مجهز شده است.

وی در ادامه تصریح نمود :یاز اتفاقات خوب بازدید دیشب حضور و همراهی آقای شاکرمی دادستان محترم مرکز استان البرز بود که باعث شد علاوه بر اعطای یکماه مرخصی به همه زندانیان ۱۶۰نفر مددجو نیز  از مرخصی پایان حبس بهره مند شوند و زمینه آزادی آنان از  زندان فراهم شود .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص راه اندازی کمپین ارمغان اظهار داشت: این کمپین در دولت یازدهم توسط خانم مولاوردی تشکیل شد و ما در دولت دوازدهم در دو دوره اقدام به برگزاری این پویش کرده که حدود یک میلیارد تومان برای آزادی زنان زندانی معسر جرائم غیر عمد، از طریق کمک های مردمی و مراسم گلریزان جمع آوری شد.

منبع: سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری (لینک )

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر