کد خبر: 57264
A

افشاکری محمد دادکان در یک برنامه تلویزیونی

رییس اسبق فدراسیون فوتبال مهمان برنامه فرمول یک بود و در این برنامه به افشاگری درباره پشت پرده فوتبال ایران پرداخت و در ادامه با اشاره به دلیل انتخاب نشدنش به عنوان وزیر ورزش اشاره کرد.

افشاکری محمد دادکان در یک برنامه تلویزیونی

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال در برنامه فرمول یک علی ضیا حرف های تازه ای از پشت پرده فوتبال زد.او ابتدا گفت:«کسانی که اصلا توپ را تشخیص نمی دادند به عنوان مسئول ورزش کشور انتخاب شدند و شرایط را طوری پیش بردند که انگار تیم ملی حتما باید در جام جهانی صعود کند. اکنون هم با کی روش همین کار را می کنند و می گویند اگر صعود نکند او را نمی خواهیم. استقلال یک فدراسیون خیلی مهم است. من ۴۰ سال است معلمم و بر این اعتقادم. وقتی استقلال نداشته باشیم و تصمیمات جای دیگری گرفته شود می بینیم با سرمربی تیم ملی که نماد کشور است چه برخوردهایی می شود.»

 

او با طرح این سوال که اصلا چه کسی گفته ما باید صعود کنیم ادامه داد:«چه کسی گفته است ما باید صعود کنیم؟ ایتالیا ۱۰ موقعیت گل را از دست داد اما کره شمالی یک موقعیت داشت و از آن استفاده کرد، در فوتبال نمی شود چیزی را پیش بینی کرد. حرف درباره تیم ملی یک کار تخصصی است و کسانی باید صحبت کنند که تخصص آن را دارند. در زمان من هم هجمه و فشار علیه تیم ملی بود اما من سعی کردم آنها را نادیده بگیرم.»

 

علی ضیا از دادکان سوال کرد که چرا آن زمان استعفا دادید که او گفت:«در یک برنامه به من گفتند شما از فدراسیون رفتی؟ گفتم نه بهتر است بگوییم برکنار شدم. به من گفتند اگر سهراب بختیاری زاده، یحیی گل محمدی و علی دایی در تیم ملی نباشند بهتر است من گفتم نباید افراد غیرتخصصی نظر بدهند.

 

هر سه این افراد موفق بودند.من فوتبال را تعلیق نکردم. من استعفایم را دادم و رفتم. رییس وقت وزارت ورزش می خواست رییس فدراسیون هم شود فیفا به همین خاطر تعلیق گذاشت. من استعفا دادم و در دفترم این را رسانه ای کردم. آن موقع فیفا قدم گذاشت تا بر انتخابات بعدی نظارت کنند اما آن آدم (علی آبادی) کنار نمی رفت و می گفت من باید باشم. می خواستند این موضوعات را به من بچسبانند اما گفتم به خاطر وطنم استعفا می دهم. آن زمان من عضو فیفا و دو کمیته در آسیا بودم اما به راحتی نامه نوشتند و گفتند دادکان رفته و کرسی های من را گرفتند. اخیرا آقای تاج مرا معرفی کردند و من می روم و می آیم. کمیته اجرایی آسیا هم در اختیار ایران بود که آن را هم از ما گرفتند.»

 

دادکان در پاسخ به سوال برنامه مبنی بر اینکه بزرگترین غایب تیم ملی چه کسی است، گفت:« سیدجلال حسینی، رضا قوچان نژاد، سعید عزت الهی هر سه غایبند. قوچان نژاد سالیان سال توپ زده، عزت اللهی هم جوانی است که باید به او احترام گذاشت، سیدجلال هم زمان خود من کاپیتان تیم ملی در عربستان بود و در فوتبال سن و سال مطرح نیست و توانایی مهم است. من سیدجلال را انتخاب می کنم.»

 

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال ضیا مبنی بر اینکه آیا شما پیشنهاد وزارت ورزش در دولت اول روحانی را رد کردید، گفت:«نه من این کار را نکردم. مرا مثل بقیه صدا کردند و از من برنامه و اسامی که می خواهند با من کار کنند گرفتند و گفتند برای وزارت ورزش شانس داری. چهار شرط هم گذاشتند و گفتند آقای رییس جمهور برای هر وزیری شروط تخصص، خوش نامی، مبارزه با فساد موجود و خصوصی سازی را در نظر دارد. من گفتم سه و چهار را دارم. خصوصی سازی کرده ام و با فساد هم مبارزه کردم.»

 

علی ضیا از او پرسید که شما در دولت اصلاح طلب سرکار آمدید، در دولت اصولگرا برکنار شدید و در دولت روحانی دعوت به کار شدید، اینها یعنی شما اصلاح طلبید که دادکان گفت:« دکتر احمدی نژاد در دو برنامه تلویزیونی از من به نیکی یاد کرد و گفت هیچوقت نمی خواستم دادکان برود، پس او هم که اصولگرا بود مرا می خواست. زمان هاشمی هم روحش شاد در وزارت علوم مسئول انجمن ورزشی بودم و اعزام دانشجویان فوتبال و فوتسال با من بود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر