کد خبر: 57333
A

پشت پرده‌ واگذاری مجتمع گوشت اردبیل از زبان دو رئیس

درپی حاشیه‌های مطرح شده مبنی بر واگذاری سهام مجتمع گوشت اردبیل به رییس فعلی سازمان خصوصی‌سازی در سال ۸۴، رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی به تازگی گفته که این مجتمع در لیست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی قرار نداشته است و رئیس فعلی سازمان خصوصی‌سازی هم تاکید کرده که زمانی که این بنگاه را خریده، نه دولتی بوده و نه در لیست واگذاری‌ها قرار داشته است.

پشت پرده‌ واگذاری مجتمع گوشت اردبیل از زبان دو رئیس

به گزارش دیده بان ایران، در روزهای گذشته صحبت‌هایی در مورد واگذاری مجتمع گوشت اردبیل مطرح شد. در این مورد علی اشرف عبدالله پوری حسینی - رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که "مجتمع گوشت اردبیل نه متعلق به دولت بوده و نه در لیست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی وجود داشته است".

وی با اشاره به اینکه یکی از خریداران این بنگاه خودش بوده است، گفته که "من فقط یکی از خریداران بودم و سهم حداکثری ندارم و این بنگاه را در زمانی خریدم که ریاست سازمان خصوصی‌سازی را نداشتم".

پوری‌حسینی تاکید کرده که " در دی ۱۳۸۴ که از سازمان خصوصی‌سازی رفتم و در بخش خصوصی فعال بودم، شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران آنجا را به مزایده گذاشت. من و تعدادی دیگر در این مزایده شرکت کردیم و از این طریق در مزایده برنده شدم و این سهام را خریدم".

به تازگی نیز حیدری کرد زنگنه - رییس اسبق سازمان خصوصی‌سازی - طی اظهارنظری تایید کرده که مجتمع گوشت اردبیل هیچ گاه توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذر نشده است".

وی درباره اینکه سابقا در مورد واگذاری مجتمع گوشت اردبیل مصاحبه‌ای داشته است، اظهار کرد: از بنده یک سوال هدایت شده پرسیده شد که آیا مجتمع گوشت اردبیل در دوره شما واگذار شده و من نیز هم در جواب گفتم خیر. بعد از مصاحبه با بررسی و جستجو برایم مسجل شد که این شرکت از سال ۱۳۸۰ در لیست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی نبوده و توسط شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی و از طریق برگزاری مزایده به فروش رفته است و در آن زمان آقای پوری‌حسینی نه تنها در سازمان خصوصی‌سازی بلکه در دولت نیز هیچگونه سمتی نداشت"

کرد زنگنه تاکید کرد که "واگذاری مجتمع گوشت اردبیل ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی نداشته است. همچنین تمام فعالیت‌های سازمان خصوصی‌سازی بر اساس قانون انجام پذیرفته است"./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر