کد خبر: 57336
A

نماینده مجلس: کتاب های کمک درسی به یک مافیای بزرگ تبدیل شده است

در برنامه ششم توسعه، به صدا و سیما تکلیف شده است که در برخی مسائل مانند اعتیاد، برنامه های آموزشی و تبلیغاتی داشته باشد.

نماینده مجلس: کتاب های کمک درسی به یک مافیای بزرگ تبدیل شده است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد کتاب های کمک درسی و محصولات موسسه های آموزشی به یک دکان کاسبی و مافیای بزرگ تبدیل شده و ساعت های پرمخاطب تلویزیون به تبلیغات آن اختصاص یافته است.

به گزارش دیده بان ایران؛ «زهرا ساعی» در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: کتاب های کمک درسی باید به ندرت و محدود باشد و فقط برای برخی مقاطع تحصیلی منتشر شود؛ همانگونه که در گذشته کتاب های کمک درسی مربوط به سال آخر دبیرستان بود و روی مهارت تست زنی تمرکز بیشتری داشت.

وی یادآوری کرد: اکنون کتاب های کمک درسی به مقطع دبستان رسیده و استرس، نگرانی و دلهره به سنین پایین منتقل شده است؛ در حالی که دانش آموزان باید آرام و بدون دغدغه باشند و آموزش، ورای این مسائل است.

«آموزش یعنی مهارت آموزی که باید به صورت تئوری و عملی باشد؛ در حالی که ما فقط می خواهیم ذهن دانش آموزان را کانالیزه کنیم و یک بعدی بار بیاوریم تا فقط به تست و کتاب و نمره فکر کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسه های آموزشی در رسانه ها افزود: دغدغه وزیر آموزش و پرورش به نوعی به خواسته خانواده ها و والدین دانش آموزان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تبلیغات صداوسیما در این زمینه حتی خانواده هایی که از نظر مالی مشکل ندارند دچار مشکل کرده است؛ زیرا نمی دانند فرزندان خود را به کدام کلاس بفرستند و از کدام کتاب کمک درسی استفاده کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: آنها که مشکل مالی دارند ناراحت و نگرانند که فرزندشان از دروس عقب افتاده و دچار خسران شود، زیرا نمی توانند از این کتاب ها استفاده کنند.

ساعی با گلایه از عملکرد صدا و سیما تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، به صدا و سیما تکلیف شده است که در برخی مسائل مانند اعتیاد، برنامه های آموزشی و تبلیغاتی داشته باشد و برای آن مدت زمان تعیین شده است اما صدا و سیما به بهانه هایی مانند نداشتن بودجه به این تکلیف خود عمل نمی کند اما تبلیغات سودآور را انجام می دهد.

این نماینده عنوان کرد: خانواده ها دچار سردرگمی شده اند و نمی دانند باید چه کنند و از ما می خواهند این موضوع ساماندهی شود.

ساعی گفت: به دنبال این تبلیغات گسترده، یک چرخه معیوب ایجاد شده و تلقی دانش آموزان نیز این است که باید به کلاس موسسه های آموزشی بروند و کتاب های درسی برای آنان کافی نیست.

وی تصریح کرد: اگر مشکل تحصیلی و آموزشی داریم، باید رفع شود و اگر هم مشکلی نداریم نباید خانواده ها در این شرایط اقتصادی، هزینه های مادی و معنوی را صرف کتاب های کمک درسی و کلاس های متعدد کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر