کد خبر: 57367
A
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

تعیین 5 میلیون تومان تسهیلات ماه عسل، برای زوج‌های جوان

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به فکر این هستیم که برای ماه عسل مبلغی را به عنوان قرض الحسنه در نظر بگیریم و مشخصا من مبلغ 5 میلیون را برای این تسهیلات در نظر گرفته ام.

تعیین 5 میلیون تومان تسهیلات ماه عسل، برای زوج‌های جوان

به گزارش دیده بان ایران؛ «احمد مازنی»، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که در کمیسیون فرهنگی چه موضوعاتی درباره بودجه مطرح شده است، گفت: بطور کلی اعتقاد داریم بودجه ای که در لایحه امسال آمده نسبت به فعالیت هایی که مرتبط به کمیسیون فرهنگی است، کم لطفی شده و در مجموع در مقایسه با سال 97، کاهش هم داشته است.

او ادامه داد: در تلاشیم که نگاه منصفانه ای به حوزه فرهنگ شود زیرا به همان اندازه که مردم در سبد زندگی شان، نیازهای معیشی دارند بخش فرهنگی هم جزو نیازهای مردم است. با نگاه عمیق باید بگویم اگر حوزه فرهنگ تقویت شود اقتصاد فرهنگی هم می تواند به کمک معیشت مردم بیاید. تقویت صنایع دستی، صنعت سینما و گردشگری می تواند جای نفت را بگیرد و خلا اقتصادی را تا حد زیادی پر کند به شرط آنکه نگاه عمیقی به حوزه فرهنگ داشته باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی بیان کرد: نمایندگان پیشنهاداتی را به کمیسیون فرهنگی ارایه داده اند که ما هنوز وارد بررسی آنها نشده ایم. پیشنهاد من مربوط به تسهیلات گردشگری برای ماه عسل است و در کنار تسهیلات ازدواج برای زوج های جوان که در حال بررسی است، احتمال افزایش این تسهیلات وجود دارد. به این فکر هستیم که برای ماه عسل مبلغی را به عنوان  قرض الحسنه در نظر بگیریم و مشخصا من مبلغ 5میلیون را به عنوان تسهیلات در نظر گرفته ام.

مازنی بیان کرد: این طرح در صورت محقق شدن می تواند هم برای تشویق جوانان به ازدواج مفید باشد و هم برای توسعه گردشگری. مخصوصا اگر سازمان میراث فرهنگی مدیریت این کار را برعهده بگیرد. منابع این طرح می تواند از منابع مردمی یعنی پس اندازهای قرض الحسنه در بانک های مختلف  مانند ملی و گردشگری تامین شود. حال اگر این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی و بعد در کمیسیون تلفیق بررسی و در نهایت در صحن به تصویب برسد، شاهد اتفاق خوبی برای تشویق به ازدواج و تقویت گردشگری خواهیم بود.

او گفت: این طرح هنوز در کمیسیون مطرح نشده اما پیشنهادم در کنار سایر پیشنهادات بررسی می‌شود. استنباطم از همکاران در کمیسیون فرهنگی این است که علاقه مند به تشویق ازدواج و توسعه گردشگری هستند. در کمیسیون تلفیق هم همین حس را دارم و کلا در مجلس استنباطم این است که مورد استقبال قرار گیرد.  طرح این هفته در کمیسیون مطرح می شود./برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر