کد خبر: 57419
A

خیابانی در تهران به نام قربانیان سانچی نامگذاری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالگرد حادثه نفتکش سانچی و جان باختن 32 تن از هموطنان گفت: در سالگرد این حادثه خیابانی در پایتخت به نام قربانیان سانچی نامگذاری شود.

خیابانی در تهران به نام قربانیان سانچی نامگذاری شود

به گزارش دیده بان ایران، محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، از سوی شرکت ملی نفتکش برای نامگذاری خیابانی به نام شهدای سانچی درخواست شده بود که این موضوع در کمیته نامگذاری شورا بررسی شود. 
وی همچنین با اشاره به بازدید خود در آغاز سال جدید میلادی از دو کلیسای اصلی مسیحیان در پایتخت گفت: دیدارهایی با اسقف های اعظم ارمنی و آشوری انجام شد که این علمای بزرگ مسیحی، اظهارات مهمی در دفاع از ایران داشتند که از رسانه ها می خواهم با توجه به اهمیت این نوع مواضع در تعمیق وحدت ملی و همبستگی ادیان توحیدی در ایران، جهت اطلاع افکار عمومی داخل و منطقه نسبت به انعکاس مواضع علمای مسیحیت در شرایط حساس فعلی پوشش مناسب را بدهند.
هاشمی در ادامه به فرا رسیدن دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: دو سال مدتی است که بصورت طبیعی باید موجب فراموشی و به حاشیه رفتن درگذشته در جامعه می شد اما امروز شاید بیش از زمان حیات آیت الله، تفکر و اندیشه هاشمی در جامعه پویا و تاثیر گذار است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند عقلانیت، اعتدال و ترجیح مصالح انقلاب و مردم به منافع فردی و گروهی است، خصوصیاتی که شخصیت و اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی را تشکیل می داد و براساس آن توانست با اعتماد بی نظیر امام خمینی در دهه نخست انقلاب و حمایت ویژه رهبری در دوران سازندگی کشور را از بحران های گوناگون عبور دهد.
وی ادامه داد: آیا افراطیون فراموش کرده اند که امام راحل در دهه نخست انقلاب فرمود 'هاشمی زنده است تا نهضت زنده است' و آیا خناسان از یاد برده اند که رهبر معظم انقلاب در پایان دوران سازندگی تصریح کردند: 'هیچ کس برای من هاشمی نمی شود.'/ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر