کد خبر: 57443
A

ابتکار : ممنوعیت کودک همسری مانع ازدواج‌های صوری در مناطق مرزنشین می‌شود

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره رد طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: این طرح هنوز به طور کامل رد نشده و همچنان در حال بررسی مجدد است. ما هم امیدواریم در بازنگری مجدد این طرح پذیرفته شود.

ابتکار : ممنوعیت کودک همسری مانع ازدواج‌های صوری در مناطق مرزنشین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از  سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ؛ معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره رد طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: این طرح هنوز به طور کامل رد نشده و همچنان در حال بررسی مجدد است. ما هم امیدواریم در بازنگری مجدد این طرح پذیرفته شود.

ابتکار در واکنش به اظهارات سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر اینکه اگر برای یک دختر که کسی را نداشته و گرسنه باشد، تشکیل خانواده بدهیم، بهتر از این است که وی را به پاکستان بفرستیم، تصریح  کرد: چگونه ممکن است، عدم اجرای این طرح باعث خروج دختران از کشور نشود، در حالی که آمارها نشان می‌دهد، ازدواج دختران در مناطق مرزی صوری و برای خروج از کشور است، البته ما در حال بررسی این موضوع هستیم و امیدواریم با اجرای این طرح جلوی این ازدواج‌ها وجود گرفته شود.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با انتقاد از ازدواج کودکان تصریح کرد: این ازدواج‌ها در حالی رخ می‌دهد که دخترانمان نه آموزش کافی دیده‌اند و نه بازی و بچگی کرده‌اند و نه توانمندی جسمی لازم را دارند و نه به بلوغ فکری و اجتماعی لازم رسیده‌اند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: از نظر قانونی یک دختر نمی‌تواند تا ۱۸ سالگی از حق خود در هیچ محکمه‌ای دفاع کند و هیچ اختیاری ندارد، پس چطور این بچه را وارد معادله‌ای می‌کنیم که هم تبعات فردی دارد و هم اجتماعی، امیدوارم با نگاه جامع حق کودکان و دختران ما حفظ شود.

وی همچنین درباره زنان سرپرست خانوار گفت: نزدیک به سه و نیم میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که به همین منظور برای رسیدگی و ساماندهی این افراد ستاد زنان سرپرست خانوار را در معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری تشکیل داده‌ایم.در این ستاد برنامه‌ریزی‌های ملی برای این زنان انجام می‌شود.

منبع:  سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر