کد خبر: 57470
A

واکنش شدید نماینده آشوریان به صحبت های حسن عباسی

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان «حسن عباسی» مبنی بر اینکه « دین مسیح مطلقا با رباخواری عجین شده است» گفت: سخنان وی خوراک تبلیغاتی بیگانگان و ‌مدعیان دروغین حقوق بشر است. یوناتن بت کلیا افزود: وی حداقل باید حرمت مسیحیان کشور را نگاه می داشت و دین مسیحیت را زیر سوال نمی برد. وی اظهار داشت: «بنده به عنوان یک مسیحی ساکن در کشور مسلمان معتقد هستم که در هر دینی افراد مختلفی زندگی می‌کنند و این رفتار افراد است که باعث زیرسوال رفتن یک دین می شود».

واکنش شدید نماینده آشوریان به صحبت های حسن عباسی

به گزارش دیده بان ایران؛ یوناتن بت کلیا افزود: وی حداقل باید حرمت مسیحیان کشور را نگاه می داشت و دین مسیحیت را زیر سوال نمی برد.
وی اظهار داشت: «بنده به عنوان یک مسیحی ساکن در کشور مسلمان معتقد هستم که در هر دینی افراد مختلفی زندگی می‌کنند و این رفتار افراد است که باعث زیرسوال رفتن یک دین می شود».
بت کلیا افزود: صحبت‌های امام راحل در مورد همزیستی مسالمت آمیز ادیان و رفتارهایی که رهبر معظم انقلاب با پیروان ادیان الهی دارند، پاسخی به این عزیزی است که نه می‌دانم چه کسی است، نه اسمشان را شنیده‌ام و نه شناختی نسبت به ایشان دارم.
«بت کلیا» خطاب به عباسی افزود: کاش یک بار همدیگر را ببینیم و رو در رو مثل 2 برادر و 2 انسان معتقد به دین با هم صحبت کنیم.
وی یادآور شد: امام راحل در یکی از نخستین نشست های خود در بدو بازگشت به ایران در مسجد جماران دیداری با مسیحیان، کلیمی‌ها، زرتشتی ها و مسلمانان داشتند و در آنجا فرمودند: «ما ملت واحد و ید واحد هستیم»؛ ای کاش همه‌ی ما این سخنان را خوب بفهمیم.
وی بیان کرد: عهدنامه‌ امام علی(ع) یکهزار و 400 سال پیش بر همین موضوع تاکید کرده و ایشان اعلام کرده اند که «هرکسی خلاف این رفتار را بکند از من نیست»؛ بنده ایشان را به امام علی(ع) می سپارم.
به گزارش ایرنا «عباسی» روز سوم دی ماه و در آستانه سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) در مسجد جامع زاهدان گفته بود: «علت مخالفت بنی اسراییل با مسیحیت مخالفت حضرت عیسی (ع) با رباخواری بود؛ در آن زمان خاخام یهودی به پادشاه گفت اگر این فرد بماند نه ما می مانیم و ‌نه شما ولی اکنون پس از گذشت 2 هزار سال، دین مسیح مطلقا با رباخواری عجین شده و در برابر آن سرخم کرده است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر