کد خبر: 57521
A

درخواست مدعی‌العموم برای انحلال شورای شهر فردیس

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با اشاره به درخواست خود جهت انحلال شورای شهر فردیس، گفت: اختلافات عدیده‌ای در بین اعضای شورای شهر فردیس با لجاجت برخی از اعضا در ایجاد تفاهم و همدلی منجر به تعطیلی اداره شهری شهرستان شده است.

درخواست مدعی‌العموم برای انحلال شورای شهر فردیس

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن جهانشاهلو دادستان عمومی و انقلاب فردیس از درخواست مدعی العموم به مراجع ذیربط برای انحلال شورای این شهر خبر داد و گفت: اختلافات عدیده در بین اعضای شورای شهر فردیس با لجاجت برخی از اعضا در ایجاد تفاهم و همدلی منجر به تعطیلی اداره شهری شهرستان شده است.

 

وی افزود: با توجه به ناکارآمدی شورای شهر و ایجاد اختلاف و ناامیدی در میان شهروندان فردیس و با توجه به نتیجه بخش نبودن توصیه‌های مکرر در جهت ایجاد تفاهم میان اعضا و تعطیلی اداره امور شهر به دلیل انجام اعمال خلاف شئون شوراها، سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی مردم و ناکارامدی و مداخله در ساخت و سازهای غیرمجاز توسط برخی از اعضا و در جهت برون رفت از این معضل و احیای حقوق عامه درخواست انحلال شورای شهر را دارم.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر مورد مذکور، به علت وجود دلایل متقن درخواست انحلال شورای شهر را به مراجع ذیربط داده‌ام و پیگیر این موضوع هستم. دلایل عنوان شده و اتهامات مطروحه درباره این پرونده در حال بررسی است و پس از به نتیجه رسیدن، موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

پیش از این رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه شهرستان فردیس از اهمیت زیادی در استان البرز برخوردار است، گفته، این روزها باید با سعه صدر در قبال این شورا برخورد کرد و بزرگان شهر و اعضای شورا باید با ظرافت مسائل به وجود آمده را حل کنند.

 

نادر ایزدبین رئیس شورای اسلامی استان البرز افزوده، فردیس یکی از شهرستان‌های نوپا و البته استراتژیک است که جمعیت آن از جمعیت برخی استان‌های کشور هم بیشتر است بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی افزود: این شهرستان برای اولین بار است که شورا و شهرداری مستقل را تجربه می‌کند و طبیعی است که در دوره اول اختلاف نظراتی داخلی در بین اعضای شورا وجود داشته باشد، همانطور که به طور کل در کار شورایی اختلاف نظراتی وجود دارد. این اختلافات در شورای شهر فردیس آنچنان حاد نیست. این روزها باید با سعه صدر در قبال این شورا برخورد کرد و بزرگان شهر و اعضای شورا باید با ظرافت مسائل به وجود آمده را حل کنند.

 

رئیس شورای اسلامی البرز خاطرنشان کرد: در هر حال شورا یک رکن مستقل است و از آن به عنوان رکن چهارم در کنار قوه مقننه، مجریه و قضاییه یاد می‌شود که می‌تواند قانونگذاری‌های محلی داشته باشد، بنابراین نباید با شورا به صورت دستوری برخورد کرد چون چندان خوشایند نیست. اختلاف نظر برای شورای شهر فردیس که اولین دوره آن شکل گرفته و خود شهرستان هم نوپاست طبیعی است.

 

وی در پاسخ به اینکه در صورت ادامه روند فعلی در شورای شهر آیا احتمال سلب عضویت برخی اعضا وجود دارد یا خیر گفت: سلب عضویت یک عضو شورا با محرز شدن تخلفاتی چون دخالت در امور اجرایی آن هم با مستندات دقیق و یا وجود حکم قطعی دستگاه قضایی صورت می‌گیرد، در مورد فردیس به نظر می‌رسد بیشتر اختلاف نظرات داخلی وجود دارد که چندان هم حاد نیست.

 

پیش از این امام جمعه فردیس با اشاره به تلاش‌هایی که سال‌های گذشته برای مستقل شدن شورا و شهرداری فردیس صورت گرفت، خاطرنشان کرده، انگیزه همه آن تلاش‌ها خدمت بیشتر به فردیس بود، اگر در آن زمان شرایط را اینطور می‌دیدم در این میدان قدم نمی‌گذاشتم که امروز  کار به اینجا بکشد و پشیمان شوم.

 

حجت‌الاسلام علی اکبر ایمانی با اشاره به حواشی ایجاد شده در شورای شهر فردیس گفته، شهرداری و شورای مستقل یکی از آرزوهای مردم فردیس بود و حالا که این مهم تحقق یافته مردم هم انتظار ویژه‌ای از شورا و شهرداری دارند.

 

ایمانی با تأکید بر اینکه قانون باید مرجع هر اقدامی قرار گیرد، افزوده، اگر کسانی در شورای شهر به دنبال استیضاح شهردار هستند قانون این موضوع را مشخص کرده که چطور پیش برود و اگر تعداد آنان به ۶ نفر رسید این کار شدنی است اما اگر تعداد آنان به حد نصاب نرسید، راه‌های غیرقانونی، حریم‌شکنی و بدزبانی راه معقولی نیست و هم به شهر لطمه می‌زند و هم آن چیزی نیست که مردم از شورا انتظار دارند.

 

وی ادامه داده، تصور مردم بر این بود که در اولین دوره شورای شهر فردیس افرادی دلسوز امور شهر را به دست خواهند گرفت ولی ما در این مدت می‌بینیم که مسیر درستی انتخاب نشده است، اعضا باید در مسیر قانون حرکت کنند تا شهر آسیب نبیند.

 

ایمانی با بیان اینکه شهردار هم باید به وظایف قانونی خود عمل کند افزوده، مقصر اصلی فضایی که در شورای شهر فردیس به وجود آمده دستگاه‌های نظارتی چون شورای حل اختلاف و فرماندری فردیس هستند، فرماندار باید در این وضعیت به موضوع وارد شود تا این دعواها خاتمه یابد وگرنه پرونده به شورای حل اختلاف استان برود، دلیلی وجود ندارد که مردم در این میان آسیب ببینند.

 

امام جمعه فردیس تأکید کرده، هر چیزی قانون مشخصی دارد اینکه شهر به تنش کشیده شود عاقلانه نیست، فرمانداری باید بی‌طرفانه به این موضوع ورود کنند ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که مقداری در انجام وظایف جدیت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بنده قضاوتی در مورد شورای شهر و شهرداری ندارم افزوده، مرجع قضاوت شورای حل اختلاف استان است، در هر حال چشم امید بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این شهر به شورا و شهرداری است.

 

ایمانی با اشاره به تلاش‌هایی که سال‌های گذشته برای مستقل شدن شورا و شهرداری فردیس صورت گرفت، خاطرنشان کرده، انگیزه همه آن تلاش‌ها خدمت بیشتر به فردیس بود، اگر در آن زمان شرایط را اینطور می‌دیدم در این میدان قدم نمی‌گذاشتم که امروز  کار به اینجا بکشد و پشیمان شوم./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر