کد خبر: 57554
A
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

سامانه اطلس زنان و خانواده در مرحله نهایی است

اطهره نژادی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده : سامانه اطلس وضعیت زنان و خانواده طراحی شده و اکنون در مرحله نهایی شدن است. این در پورتال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار می گیرد و کاربران می توانند از داده های آن استفاده کنند

سامانه اطلس زنان و خانواده در مرحله نهایی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران  به نقل از پرتال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده گفت: سامانه اطلس وضعیت زنان و خانواده طراحی شده و اکنون در مرحله نهایی شدن است. این در پورتال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار می گیرد و کاربران می توانند از داده های آن استفاده کنند 

اطهره نژادی افزود: اطلس وضعیت زنان و خانواده بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵مشتمل بر ۱۹۱ نقشه موضوعی تهیه شده است. بخشی از این آمارها عمومی و بخشی محرمانه است که برای سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه زنان و خانواده استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ این اطلس بر مبنای سرشماری ۱۳۹۰ تهیه شده بود و ۱۶۱ نقشه موضوعی داشت و امسال به ۱۹۱ نقشه ارتقا پیدا کرده است.

نژادی افزود: کاربران عمومی و کاربران در سطح مدیران زنان و خانواده دستگاه ها و وزارتخانه ها می توانند از داده های اطلس به تفکیک موضوعات برای برنامه ریزی های خود استفاده کنند و همچنین محققان دانشگاهی نیز می توانند از این داده ها برای انجام تحقیقات و طرح های مطالعاتی خود بهره ببرند.

وی تصریح کرد: نقشه سازی داده ها کمک می کند که رتبه استان ها را در هر کدام از موضوعات مختلف بتوان مشاهده کرد. با این مدل نشان داده می شود که کدام استان ها در چه موضوعی از میانگین کشوری جلوتر یا عقب تر هستند که این به ایجاد توسعه متوازن در این حوزه در کشور کمک می کند.

نژادی درباره اینکه در اطلس زنان و خانواده به چه موضوعاتی پرداخته شده است، اظهار داشت: به ۱۹۱ قلم آماری مختلف از جمله میزان سواد زنان، ویژگی های جعیتی، ویژگی های بهداشت و سلامت و حوزه آسیب های اجتماعی در این اطلس اشاره شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: موضوع آسیب های اجتماعی بانوان در بخش آمارهای محرمانه این اطلس گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه اکنون اطلس زنان و خانواده در اختیار مدیران دستگاه ها و وزارتخانه ها قرار دارد، افزود: مدیران می توانند در برنامه ریزی ها به این آمارها استناد کنند. همین طور سامانه اطلاس در پورتال این معاونت بارگذاری می شود، البته سامانه طراحی و تدوین شده است اما منتظر دریافت مجوزهای قانونی برای بارگذاری در پورتال هستیم.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره اطلس ملی زن و خانواده گفته بود که این اطلس برای ١٩۶ شاخص در استان ها تنظیم شده است و این پایه خوبی برای سیاست گذاران و محققان در حوزه زنان و خانواده است چون اطلاعات و آمار خوبی را در اختیار آنها قرار می دهد. از اطلاعات این اطلس برای تدوین برنامه های استانی استفاده خواهد شد. اکنون هر استان یک سند استانی وضعیت زنان و خانواده برای بهبود شرایط دارد.

منبع :  پرتال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری(لینک )

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر