کد خبر: 57669
A

تاجزاده: از حمایت روحانی پشیمان نیستیم/ تقابل ایران و آمریکا تا ابد ادامه نخواهد یافت

مصطفی تاج زاده فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه همه منازعات در نهایت به مذاکره و مصالحه می انجامد، گفت: جنگ تحمیلی و تسخیر سفارت آمریکا تا ابد ادامه نیافت، تقابل ایران و آمریکا و بحث برجام و هسته ای نیز تا ابد ادامه نمی یابد.

تاجزاده: از حمایت روحانی پشیمان نیستیم/ تقابل ایران و آمریکا تا ابد ادامه نخواهد یافت

به گزارش دیده بان ایران، مصطفی تاج زاده فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه همه منازعات در نهایت به مذاکره و مصالحه می انجامد، گفت: جنگ تحمیلی و تسخیر سفارت آمریکا تا ابد ادامه نیافت، تقابل ایران و آمریکا و بحث برجام و هسته ای نیز تا ابد ادامه نمی یابد.

 سید مصطفی تاجزاده عصر سه شنبه در نشست توسعه و سیاست خارجی در دفتر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: روحانی همیشه گفته اگر نفت ما صادر نشود نفت دیگران هم صادر نمی شود این ادبیات دیپلماتیک و اثر گذار است. لذا معنایش این است که باب مذاکره در شرایط برابر همیشه باز است.

وی اضافه کرد: به صراحت می گویم اگر روحانی و ظریف از طرفی و اوباما و جان کری از طرف دیگر نبودند قرارداد برجام امضا نمی شد.

تاج زاده افزود: می گویند اصلاح طلبان به دلیل حمایت از روحانی پایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند، این گونه نیست و حتی اگر در انتخابات بعدی هم شکست بخوریم از این حمایت پشیمان نیستیم.

وی اضافه کرد: اولویت من اصلاحات است نه اصلاح طلبان. لذا معتقدم باید بارها شکست و پیروزی را تجربه کرد و برای رقبا نیز احترام قایل شد

عضو حزب اتحاد ملت ایران تصریح کرد: دستور مذاکرات هسته ای در زمان احمدی نژاد صادر شد و روحانی و ظریف آن را به خوبی مدیریت کردند، به دلیل مشکلات اقتصادی عدیده در دوره دوم دولت احمدی نژاد همه به ضرورت مذاکرات هسته ای پی برده بودند، به همین دلیل رهبری در سال 91 فرمودند؛ این تحریم نیست بلکه جنگی تمام عیار است.

وی ادامه داد: در سالهای 90 و 91 کسی نمانده بود که تحریم را موهبت الهی بداند و تقریبا همه طرف های داخلی در خصوص اصل مذاکره هم صدا بودند و نمود آن در سخنرانی رهبری در مشهد بود.

تاج زاده اظهار کرد: ما باید از تجربیات تاریخی استفاده کنیم و جلوی اشتباهات را قبل از وقوع بگیریم. مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال 68 به صراحت گفت، ما می توانستیم از وقوع جنگ با صدام و بعد از ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر جلوگیری کنیم، این حرف را فرمانده جنگ می زند نه یک منتقد جنگ./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر