کد خبر: 57688
A

نماینده مجلس: حقوق زیر 6 میلیون در شرایط فعلی اقتصادی یعنی زیر خط فقر

نماینده مردم بوئین‌زهرا با بیان اینکه قبلا ملاک خط فقر دریافت حقوق زیر 3 میلیون بود اما این وضعیت با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور تغییر کرده است، گفت: خط فقر هم اکنون به حقوق‌هی زیر 6میلیون رسیده است.

نماینده مجلس: حقوق زیر 6 میلیون در شرایط فعلی اقتصادی یعنی زیر خط فقر

به گزارش دیده بان ایران، روح‌الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس خطاب به دولت گفت: حق و حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و لزوم همسان‌سازی حقوق‌های آنها بسیار اهمیت دارد چرا که با توجه به نوسانات قیمت‌ها و افزایش آن و همچنین افزایش قیمت ارز در گذشته دریافت کنندگان حقوق 3 میلیون زیر خط فقر بودند که هم اکنون با توجه به شرایط داخلی کشور دریافت‌کنندگان حقوق زیر 6 میلیون زیر خط فقر هستند که امیدوارم نمایندگان مجلس و دولت در این زمینه اقدامت لازم را انجام دهند. 

وی در تذکر دیگری به دولت افزود: ضریب بازنشستگی مالیاتی کمتر از 25 درصد به استان قزوین باید اجرایی شود چرا که این استان در زمره استان‌های برتر درباره درآمدهای مالیاتی کشور است و این تخصیص موضوع ظلم به مردم قزوین و صنعت، کشاورزی و گردشگری این ا ستان است.

 نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری به محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش تذکر داد و تصریح مرد: این وزارتخانه درخصوص اعمال مدرک تحصیلی و ادامه تحصیل فرهنگیان باید اقدام عاجلی را انجام دهد چرا که آموزش و پرورش مهدعلم آموزی بوده و معلمان در کلاس‌ها ادامه تحصیل را توصیه می‌کنند. ضمن اینکه از طرف دیگر دولت و آموزش و پرورش اعمال مدارک تحصیلی بالاتر را در نظر نمی‌‌گیرند. 

وی گفت: بسیاری از معلمان ارتقاء مدارک تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی و با هزینه‌های شخصی انجام دادند امیدوارم وزارت آموزش و پرورش و معاون رئیس‌جمهور در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند. /فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر