کد خبر: 57692
A

مجلس برای رفع کمبود 300 هزار معلم قانونگذاری کند

مشاور فرهنگی رییس دانشگاه فرهنگیان کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا برای رفع کمبود 300 هزار معلم، قانون تصویب کنند.

مجلس برای رفع کمبود 300 هزار معلم قانونگذاری کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین عین الله عابدی روز چهارشنبه در همایش نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران و هشتاد و یکمین سال تاسیس این نهاد در استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، گفت: معلمان امانتدار و تربیت کننده سرمایه های این مرز بوم یعنی نسل آینده هستند.
وی بابیان اینکه فلسفه وجودی آموزش و پرورش همان فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است، افزود: حمایت از نهاد تعلیم و تربیت، حمایت از انقلاب اسلامی و ارزش های آن است که باید مورد توجه جدی همه مسئولان بالاخص نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
حجت الاسلام عابدی، قدمت بالای ساختمان های پردیس های فرهنگیان درسراسر کشور را از دیگر مشکلات دانشگاه فرهنگیان دانست و اضافه کرد: میانگین عمر بناهای این دانشگاه 60 سال و بعضا تا 90 سال هم قدمت دارند. 
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب طرحی نسبت به بهسازی و مقاوم سازی بناهای فرسوده پردیس های دانشگاه فرهنگیان و رفع مشکلات سخت و نرم افزاری آن درسراسر کشور اقدام نماید.
مشاور فرهنگی رییس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به شان و منزلت مقام معلم در قرآن و تعالیم اسلامی گفت: ارزش معلم به قلم و نوشتن آن است که این نوشتن بایستی همواره پویا و در مسیر الهی باشد.
حجت الاسلام عابدی افزود: معلم مربی جان و جسم است و نور آگاهی را بر جان تاریک می تاباند و مانند طبیب دردها را می شناسد و درمان می کند.
وی همچنین با اشاره به سابقه 100 ساله تاسیس تربیت معلم در ایران، گفت: اما سابقه این نهاد به 1750 سال قبل و دانشگاه جندی شاهپور می رسد که سال گذشته نام آن ثبت جهانی و ایران رکورد دار آموزش عالی در جهان شد.
حجت الاسلام عابدی، معلمان را امانتداران و تربیت کنندگان سرمایه های این مرز و بوم یعنی نسل آینده دانست و اضافه کرد: انتظار جامعه از این امانتداران تربیت فرزندانی مبتکر، خلاق، خودباور، فکور، حق جو، اجتماعی، امیدوار، نوعدوست، بانشاط، بلند همت، با غیرت، مسئولیت پذیر و اخلاق مدار است.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان، روسا، پیشکسوتان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان این استان که در دو شهر گرگان و گنبدکاووس شعبه دارد و برخی ائمه جمعه و مسئولان گنبدکاووس حضور داشتند، از دو کتاب تاریخ شفاهی تربیت معلم و پیشگامان تربیت معلم در گلستان و نیز تمبر هشتاد و یکمین سال تاسیس این دانشگاه در استان رونمایی شد.
تجلیل از تعدادی خانواده شهدای فرهنگی، برپایی نمایشگاهی از دستاودرهای علمی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گلستان به همراه یادمان شهدای این دانشگاه، اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری و خاطره گویی از دیگر بخش های این مراسم بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر