کد خبر: 57751
A

مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی با حضور روحانی/ رییس جمهور: تا نظام هست هاشمی هست

مراسم دومین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی با حضور روحانی/ رییس جمهور: تا نظام هست هاشمی هست

مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور جمع کثیری از مسئولان کشور و برخی شخصیت‌های خارجی در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام حسن روحانی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و خانواده آیت‌الله هاشمی از جمله عفت مرعشی، مهدی هاشمی، محمد هاشمی، فاطمه هاشمی و محسن هاشمی در سالن اجلاس حضور دارند.

همچنین محمدرضا عارف، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران، فاطمه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی، فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، رضا رحمانی وزیر صنعت، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور، محمود واعظی رییس دفتر رئیس جمهور، سیدعلیرضا بهشتی، صالحی امیری، همتی رئیس کل بانک مرکزی،سفیر سابق فلسطین در ایران، معصومه ابتکار، پروانه سلحشوری، علی یونسی و محمد باقر نوبخت از دیگر حاضران در این مراسم هستند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی عنوان کرد: به مناسبت دومین سالگرد شخصیت بلندی اینجا هستیم که بر گردن همه ما ملت، انقلاب ، عزت ایران و نو اندیشی اسلامی حق بزرگی دارد.

اهم صحبت های رئیس جمهور به شرح زیر است:

* آیت‌الله هاشمی در زندگی‌اش همواره بالاتر از جایگاهی بود که قرار داشت، آن روز که در قم یک طلبه جوان پر شور بود به فکر این بود که از قلم حوزه استفاده کند و مجله‌ای را منتشر کند شاید این زمان منتشر کردن مجله امر عادی باشد اما در آن زمان این گونه نبود که اگر کسی مقاله‌ای بنوسید که بگویند روزنامه‌نویس، اگر کسی سخنرانی و یا مقاله‌ای می‌نوشت می‌گفتند. منبری. او از آغاز نضهت اسلامی از یاران امام بود.

* اگر کسی در دوران انقلاب اسلامی درباره مکتب اسلامی می‌نوشت او درباره سردار قجر امیرکبیر نوشت، آن روزی که کسی کمتر به فکر منطقه بود او درباره فلسطین نوشت. او اموالش را بخشید و هیچ شلاقی او را از پای در نیاورد ، نه تنها شلاق ساواک و شکنجه، بلکه شلاق بر آبرو هم نتوانست او را از پای دربیاورد . کسی در این موقعیت نباشد نمی‌تواند درک کند.

* امروز این جا هستیم تا بگویم هاشمی.زنده است، مکتب، صبر، تحمل و استقامت هاشمی می‌ماند. آن چه که آرزوی او برای ملت ایرانی بود سربلندی و عزت بود  که تحقق می‌باید. تا ایران هست هاشمی هست. تا نظام هست هاشمی هست. آخرین بار ملت ایران هاشمی را در خیابان انقلاب بدرقه کردند تا انقلاب و خیابان انقلاب هست، هاشمی می‌ماند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر