کد خبر: 57779
A

انتقاد عجیب مسعود ده نمکی به تیم ملی: ایران هنر کرد که به یمن 5 گل زد؛ این تعداد گل را به عربستان و امارات بزنید!

انتقاد عجیب کارگردان سینما از نتیجه پرگل ایران مقابل یمن!

انتقاد عجیب مسعود ده نمکی به تیم ملی: ایران هنر کرد که به یمن 5 گل زد؛ این تعداد گل را به عربستان و امارات بزنید!

مسعود ده نمکی، کارگردان سینما با انتقادی عجیب از نتیجه بدست آمده تیم ملی فوتبال ایران مقابل یمن در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات اظهار داشت ایران هنر کرد که به یمن 5 گل زد، این تعداد گل را به عربستان و امارات بزنید.

مسعود ده نمکی که مهمان تلویزیونی برنامه علی ضیاء بود در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال می‌بیند و برد پرگل ایران را مقابل یمن دیده است گفت:

ایران هنر کرد که به یمن 5 گل زد. می‌دانید تختی و پوریای ولی چرا تختی و پوریای ولی شدند؟ تختی وقتی می‌دید زانوی حریفش آسیب دیده از آن سمت زیر یک خم نمی‌گرفت و حتی رقیبش متوجه جوانمردی او می‌شد. آدم داریم که از تختی مدال‌های بسیار بیشتری دارد اما چرا نام تختی و پوریای ولی در یادها می‌ماند؟ میان قهرمانی و پهلوانی فرق است. البته بچه‌هایی که فوتبال بازی می‌کنند خیلی‌هایشان رفقای ما هستند و تماشاچیان فیلم‌های خودمان هستند و در اکران‌های خصوصی فیلم‌هایم حاضر می‌شوند. من اگر جای آن‌ها بودم سعی می‌کردم این 5 تا را به عربستان، امارات یا تیم دیگری بزنم. 

یمنی‌ها در قحطی مطلق هستند. دندان‌های استخوان‌هایشان از گرسنگی بیرون زده است. یمن را می‌شود با یک گل هم برد. این به بازیکن برنمی‌گردد و به آن سیاست‌گذاری و مدیریت برمی‌گردد که بگویند شما که مطمئنید می‌برید طوری ببرید که همراه با پهلوانی باشد.

در ادامه ضیاء رو به ده نمکی گفت این موضوع می‌تواند تبعات سیاسی داشته باشد و ده نمکی پاسخ داد:

آن‌ها هم مسائل سیاسی دارند. به ما که می‌رسند همه پاشنه‌هایشان را ور می‌کشند. عربستان یا عمان! می‌خواهند انتقام خلیج فارس را از تیم ملی ما بگیرند. بچه‌های ما آن‌جا زحمت می‌کشند. در برابر این‌ تیم‌ها 10 برابر تیم‌های دیگر مایه می‌گذارند. بین خودشان اینگونه نیست اما به ایران که می‌رسند موضوع فرق می‌کند. در رابطه با سوال شما من از یک زاویه پهلوانی و اخلاقی به قضیه نگاه کردم و سیاسی نبوده است. فکر می‌کنم می‌شد یک جورهایی با این مهمان مظلوم مدارا کرد.

من مطمئنم فوتبالیست‌های ایرانی از حرف‌های من ناراحت نمی‌شوند و می‌گویند یک تماشاچی ما نظر داده است. چون آن‌ها فیلم‌های ما را نقد می‌کنند ما هم در مورد آن‌ها نظر می‌دهیم. اگر پروین و قلعه نویی بودند به بازیکنان می‌گفتند ببرید ولی طوری که دل آن‌ها نشکند و بقیه هم خوشحال نشوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر