کد خبر: 57817
A

دبیر انجمن صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران: صنعت شیرینی و شکلات دچار رکود شده است/ قیمت شیرینی تا پایان سال افزایش پیدا می کند

دبیر انجمن صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران از کمیابی آرد در تولید شیرینی و شکلات خبر داد و گفت: از زمانی که عرضه آرد از بورس کالا خارج شده ما مشکل تامین آن را داریم. جمشید مغازه‌ای ،افزایش قیمت تمام شده کالا و تامین مواد اولیه را از دیگر مشکلات صنعت شیرینی و شکلات ایران دانست و افزود: کمیابی مواد اولیه، موانع وارداتی و صادراتی، سخت شدن فضای رقابتی و همچنین افزایش قیمت تمام شده کالا منجر به رکود بازار شده است.

دبیر انجمن صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران: صنعت شیرینی و شکلات دچار رکود شده است/ قیمت شیرینی تا پایان سال افزایش پیدا می کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ جمشید مغازه‌ای ،افزایش قیمت تمام شده کالا و تامین مواد اولیه را از دیگر مشکلات صنعت شیرینی و شکلات ایران دانست و افزود: کمیابی مواد اولیه، موانع وارداتی و صادراتی، سخت شدن فضای رقابتی و همچنین افزایش قیمت تمام شده کالا منجر به رکود بازار شده است.

دبیر انجمن صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران ادامه داد: از آن جا که این روزها مردم فقط به دنبال تامین مواد اساسی زندگی خود هستند، دیگر تقاضای چندانی در این بازار وجود ندارد.

افزایش قیمت شیرینی و شکلات

این فعال بازار شیرینی و شکلات با بیان این که ما سال‌های گذشته، در این ماه‌ها هیچ وقت این وضعیت را شاهد نبودیم، تصریح کرد: اگرچه از اواخر سال گذشته تا میانه امسال قیمت ارز رشد چشمگیری داشته، اما ما تا الان به حد توان جلوی افزایش قیمت شیرینی و شکلات را گرفته‌ایم.

مغازه‌ای افزود: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه حاشیه سود ما نسبت به گذشته تغییری نکرده و فقط افزایش قیمت مواد اولیه را در قیمت تمام شده حساب می‌کنیم؛ اما اگر این روند ادامه داشته باشد حتما شاهد افزایش قیمت شیرینی و شکلات تا پایان سال خواهیم بود.

دبیر انجمن صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران درباره وضعیت کارخانه‌های تولیدی گفت: ما تا کنون تعطیلی کارخانه و تعدیل نیرو به طور کامل نداشته‌ایم اما هر از چند گاهی خط تولید کارخانجات ما تعطیل می‌شوند که این تعطیلی موقتی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر