کد خبر: 57824
A

ایران در لیست باهوش‌ترین کشورهای جهان نیست+جدول

کمپانی انگلیسی Vouchercloud فهرست 25 کشور باهوش جهان را بر اساس یافته‌های خود تنظیم کرد که در این لیست نامی از ایران دیده نمی‌شود.

ایران در لیست باهوش‌ترین کشورهای جهان نیست+جدول

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ کمپانی انگلیسی Vouchercloud فهرست 25 کشور باهوش جهان را بر اساس یافته‌های خود تنظیم کرد که در این لیست نامی از ایران دیده نمی‌شود.

 این کمپانی تعداد جوایز نوبل، میانگین آی‌کیو و دستاوردهای تحصیلی را محاسبه کرده و بر اساس آن فهرست 25 کشور باهوش جهان را به دست آورده است. 

در این فهرست که در زیر مشاهده می‌کنید آسیا و اروپا حرف اول را می‌زنند و ژاپن حرف اول را با رتبه ششم (26 جایزه نوبل)در نوبل، رتبه ششم در آی‌کیو و رتبه پنجم در امتحانات مدارس می‌زند.

سوئیس با رتبه 6 نوبل، 11 در آی‌کیو و 11 در امتحانات مدارس دوم جدول است و به ترتیب چین، آمریکا، هلند، روسیه،بلژیک، انگلیس، کانادا و کره جنوبی نیز در رتبه‌های سوم تا دهم هستند.

اما در فهرست برترین‌های نوبل آمریکا با 368 جایزه اول، انگلیس با 132 نوبل در رتبه دوم و آلمان با 107 جایزه نوبل در رتبه سوم است. در این لیست جمهوری چک و آرژانتین با 5 جایزه نوبل در رتبه 25 جدول قرار دارند. در این فهرست نیز خبری از ایران نیست.

اما در فهرست آی‌کیوی برتر نیز خبری از ایران در 25 تای اول نیست.

گفتنی است نام ایران با کسب 85 امتیاز در بخش آی‌کیو به ثبت رسیده است.

در فهرست آی‌کیوهای برتر ملی، سنگاپور با 107.1 امتیاز در صدر است و چین با 105.8 امتیاز در رتبه دوم و هنگ‌کنگ با 105.7 در رتبه سوم قرار دارند. کره جنوبی، تایوان و ژاپن هر سه از آسیا در رتبه‌های 4 تا 6 و فنلاند از اروپا با 100.9 امتیاز هفتم جهان و اول اروپا است. در این فهرست آلمان 21، سوئد 22، فرانسه 24 و مجارستان 25 جدول آی‌کیو هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر