کد خبر: 58227
A
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیده بان ایران خبر داد؛

مصباحی مقدم: پس از اتمام کار پالرمو، به سراغ بررسی لابحه CFT می رویم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ارجاع دوباره CFT از سوی مجلس به مجمع بیان کرد: در وهله اول باید کار لایحه پالرمو در مجمع به اتمام برسد پس از آن به سراغ بررسی لایحه CFT می رویم.

مصباحی مقدم: پس از اتمام کار پالرمو، به سراغ بررسی لابحه  CFT  می رویم

دیده بان ایران: در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم با اکثریت آرا تصویب شد. بر این اساس نمایندگان از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن ۱۱۷ رای موافق، ۶۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع با این گزارش موافقت کردند درنتیجه با این موافقت مجلس بر نظر خود اصرار ورزید. مسعود پزشکیان که ریاست که ریاست جلسه را بر عهده داشت بیان کرد: با توجه به اصرار کمیسیون کلیات این گزارش به رای گذاشته می شود.

 

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم هشتم در مجلس هشتم و نهم، در رابطه با همین موضوع به خبرنگار دیده بان ایران گفت: لایحه پالرمو روز گذشته (شنبه) در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی در خصوص ارجاع دوباره CFT  از سوی مجلس به مجمع بیان کرد: در وهله اول باید کار لایحه پالرمو در مجمع به اتمام برسد پس از آن به سراغ بررسی لایحه CFT  می رویم.

 

گفتنی است حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در همین باره و در خصوص  روند بررسی این ایرادات در مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر مجمع تشخیص مشغول بررسی لایحه پالرمو است بعد از آن نوبت به CFT است که فکر می‌کنم تا یک ماه آینده پالرمو و CFT تعیین تکلیف شود.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع‌بندی گفت که در مجموع شورای نگهبان ۲۲ مورد ایراد به لایحه CFT گرفت که سه مورد از مصوبات مجلس شورای اسلامی و ایرادات رفع شده را پذیرفت، ۱۹ مورد اختلافی بین شورا و مجلس شورای اسلامی باقی ماند که امروز با اصرار مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. قطعا بحث‌های بسیار جدی‌تری از پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می‌شود خودتان را آماده کنید.(اینجا)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر