کد خبر: 58276
A

اکبر محمدی: انتظار از طارمی و آزمون منطقی نیست/ چین نمی‌تواند تیم ما را اذیت کند

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار ایران - عمان و همچنین تقابل با چین در مرحله بعدی صحبت کرد.

اکبر محمدی: انتظار از طارمی و آزمون منطقی نیست/ چین نمی‌تواند تیم ما را اذیت کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ اکبر محمدی در خصوص دیدار ایران مقابل عمان اظهار داشت: عمان یکی از بهترین‌ تیم‌های سوم جام بود که به مرحله حذفی صعود کرد و در مرحله حذفی هم با وجود قرار گرفتن در یک گروه سخت توانست صعود کند. یک پیروزی داشت و دو شکست نزدیک و حتی در بازی با ژاپن هم به نظرم مستحق شکست نبود.

وی افزود: در بازی روز گذشته روی اشتباه تیمی در دفاع موقعیتی به حریف دادیم که مجید حسینی مجبور شد پنالتی دهد، هر چند به نظرم بیرانوند در موقعیت خوبی قرار داشت و می‌توانست توپ را مهار کند. به طور کلی نباید حسینی را تنها مقصر آن پنالتی دانست و دفاع تیمی و عدم یارگیری و پرس از سمت جلو باعث شد فضای پشت خط دفاع در اختیار عمان قرار بگیرد و با آنالیز روی این نقطه ضعف ما سعی داشتند از آنجا ضربه بزنند که به هر صورت بیرانوند با هوشیاری توپ را گرفت و ما را در بازی نگه داشت.

کارشناس فوتبال در ادامه گفت: در ادامه روی یک دفع توپ از جانب مجید حسینی که با اشتباه مدافعان عمان تبدیل به موقعیت شد با تیزهوشی جهانبخش به گل رسیدیم و ارسال جهانبخش برای طارمی هم یک پنالتی به همراه داشت و اینکه در نیمه اول بتوانیم با 2 گل از حریف پیش بیافتیم اتفاق خیلی خوبی است که برای ما رخ داد.

محمدی در خصوص نیمه دوم بازی هم عنوان کرد: در نیمه دوم به خاطر نتیجه خوبی که داشتیم توانستیم به شیوه بازی مورد نظر کی‌روش برگردیم و اضافه شدن چشمی برای پر کردن فضاهای خالی و برداشتن فشار از روی خط دفاع یک تعویض خوب بود که جواب هم داد. همچنین قدوس که خصوصیاتی مشابه دژاگه دارد به خوبی توانست از پس وظایفش بر بیاید و در نهایت بازی دادن به مسعود شجاعی هم تصمیم خوب کی‌روش بود و اگر قرار است در ادامه از تجربه بازیکنانی مثل شجاعی استفاده کنیم باید در چنین شرایطی وارد زمین شود تا در ادامه بتواند کمک کند. هر 3 تعویض کی‌روش در طول بازی تعویض‌های خوبی بود.

وی در مورد فرصت‌های زیاد از دست رفته توسط آزمون و طارمی گفت: اتفاق خوب در مورد طارمی و آزمون تبدیل شدن آنها به یک زوج کامل است که به درک فوتبالی کاملی از هم رسیدند و شناخت کاملی از هم پیدا کردند. اینکه از هر دو بازیکن توقع می‌رود هر بازی گلزنی کنند توقع درستی نیست و عملکرد خوب آنها در دیدارهای گروهی این انتظار را ایجاد کرده است.

کارشناس فوتبال در مورد تقابل با چین عنوان کرد: چین در بین تیم‌های شرق آسیا پشت سر ژاپن و کره قرار می‌گیرد و چند قدم جلوتر از تیم‌هایی مثل ویتنام و تایلند است. تنها فاکتوری که توانسته فوتبال چین را در سطح بالاتری از چیزی که هست قرار دهد حضور یک مربی با تجربه و با کلاس مثل لیپی روی نیمکت این تیم است. در بازی با تایلند هم حضور لیپی و تصمیماتی که بین دو نیمه گرفت منجر به بازگشت آنها به بازی و صعودشان شد. با همه این تفاسیر فکر نمی‌کنم چین بتواند تیم ما را خیلی اذیت کند و تحت فشار قرار دهد.

محمدی در پایان با توجه به استفاده چرخشی از پورعلی‌گنجی، حسینی و کنعانی‌زادگان در مرکز خط دفاع و زوج ایده‌آل از این بین گفت: به نظرم هر سه بازیکن با وجود خصوصیات متفاوتی که دارند ولی جنس دفاعشان از یک نوع است و زوج‌سازی معمولا با بازیکنان با خصوصیات متفاوت شکل می‌گیرد. استفاده از پژمان هم در این مقطع به نظرم صلاح نیست چون در 4 بازی ابتدایی بازی نکرده است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر