کد خبر: 58407
A

اکران اختصاصی مستند داستانی "یک ربع یازده" به مناسبت ایام فاطمیه+تصاویر

مستند داستانی درباره بانو فرشته ملکی، همسر شهید منوچهر مدق به نام «یک ربع به یازده» ساخته حامد حبیبی با سخنرانی معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اکران شد. اکران مستند یک ربع به یازده به همت معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده و اداره امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، حامد حبیبی کارگردان و نویسنده فیلم و مرضیه شفاپور رئیس اداره امور زنان و خانواده وزارت ارشاد درسالن سینمای آن وزارتخانه مطالبی را به این مناسبت بیان کردند.

اکران اختصاصی مستند داستانی "یک ربع یازده" به مناسبت ایام فاطمیه+تصاویر
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اکران مستند یک ربع به یازده  به همت معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده و اداره امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، حامد حبیبی کارگردان و نویسنده فیلم و مرضیه شفاپور رئیس اداره امور زنان و خانواده وزارت ارشاد درسالن سینمای آن وزارتخانه مطالبی را به این مناسبت بیان کردند. 

 

به گزارش روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده؛ مرضیه شفاپور ضمن خیر مقدم به مدعوین، گفت: خانواده شهدا را باید جزو بزرگ ترین سرمایه های ملت و نظام دانست که باید همواره مورد تکریم قرار گیرند. امروزه اگر ما در فضای امن کشور با آرامش و آسایش نفس می کشیم باید قدردان شهیدانی باشیم که جان خود را در این راه نثار کردند.

 

شفاپور خاطر نشان کرد: مستند یک ربع به یازده تلاشی است برای نشان دادن نقش خانواده شهدا و جانبازان در حفظ و نگهداری میراث آنان و خوشحالیم که توانستیم امکان اکران آن را در این ایام فراهم کنیم. 
 
 

 

سپس کارگردان و نویسنده فیلم به معرفی آن پرداخت و گفت: یک ربع به یازده محصول درد و رنج بزرگ بانویی است که به احترامش اینجا ایستاده ام. واگویه هایی که خیلی از ما نشنیده ایم.

 

حبیبی ادامه داد: فیلم «یک ربع به یازده» نگاه زیبا اگر چه تلخی را از دوران دفاع مقدس ارائه داده است. اژدهای جنگ برای همه خانمان سوز است، اما موضوعات در این فیلم از زاویه جدیدی زیر نگاه دوربین قرار گرفته‌اند. شاید وجهی را به تصویر کشیدیم که کمتر کسی قبلا به آن پرداخته است. امیدوارم همه ما بتوانیم دین خود را به خانواده شهدا ادا کنیم. 

 

این کارگردان در ادامه خاطر نشان کرد: همه و همه دست به دست هم دادند تا با همراهی حسین پاکدل، میترا حجار و نادر برهانی، ندا کوهی و مریم برادران و ماندانا زندی، در کنار بزرگ بانوی سرزمینمان فرشته ملکی، همسر شهید سید منوچهر مدق، بتوانیم فیلم خوبی را تولید کنیم که حال هر بیننده‌ای را با هر گرایشی خوب کند. شاید بتوانم بگویم که شعار ندادن رمز پیروزی این فیلم خواهد بود.

 

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم با اشاره به قرار داشتن در ایام فاطمیه صحبت را با صلوت خاصه حضرت زهرا آغاز کرد و گفت: در این صلوات می گوییم اللّهمّ صلّ علی فاطمه و أبیها و بعلها و بنیها [والسّرّالمستودعفیها] بعدد ما أحاط به علمک.
صلوات حضرت زهرا(س) دارای محوریت خاصی است که براساس آن، پدر، همسر و فرزندان آن بانو و به روایتی مادرشان حضرت خدیجه (س) را مورد خطاب قرار می دهند.

 

وی تاکید کرد: شناخت حضرت زهرا (س) در بسیاری موارد دچار افراط و تفریط بوده و به عبارتی نتوانسته ایم حقیقت وجود آن حضرت را به درستی درک کنیم و به زبان امروز به بیان آن بپردازیم. 

 

ابتکار افزود: معرفی بزرگوارانی که در واقع به عنوان اسوه حسنه و پیشوایان دین ما مطرح هستند، برای زندگی امروزی جوانان بسیار مهم و با ارزش است، البته به شرط آنکه با زبانی کار آمد و با توجه با شرایط و نیازهای امروز جامعه بیان شود. 

 

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: هنر و به ویژه سینما در این زمینه نقشی تعیین کننده و کاربردی دارند و به همین علت از اینکه در ایام فاطمیه اقدام به اکران فیلم یکربع به یازده کنیم، استقبال کردیم. 

 

معصومه ابتکار با یادآوری خاطرات دوران انقلاب اسلامی، گفت: جنبه الگویی پیشوایان دین بر زندگی و رفتار جامعه در آن دوران پررنگ شد و امروز هم فیلم آقای حبیبی در رابطه با زندگی خانم ملکی می تواند نمونه ای باشد از کسانی که که به الگوی معنوی و سبک زندگی دنیایی حضرت زهرا ایمان داشتند و سعی کردند از آن در زندگی خود الهام گیرند.

 

وی افزود: فیلم سازی با چنین انگیزه ها و الهاماتی می تواند با مردم ارتباط برقرار کند. 

 

ابتکار تصریح کرد: از مهم ترین چالش های امروز جامعه، مسئله گفتمان بین نسلی و برقراری ارتباط موثر با جوانان است. سینما اینجا هم به صورت تخصصی و حرفه ای با استفاده از زبان هنر می تواند با جوانان ارتباط برقرار کند و ابزاری برای گفت و گوی بین نسلی باشد.

 

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه در دولت دوازدهم تقویت ارتباط بین نسلی با تمام تفاوت های موجود مورد توجه است، گفت: چهل ساله شدن انقلاب با توجه به بلوغی که طی چهل سال در هر پدیده ای رخ می دهد می تواند رویکرد جدیدی برای جوانان در توجه به سبک و سیاق زندگی پیشوایان دین پدید آورد و باعث تقویت روابط بین نسلی شود. البته شرط این مهم، بهره مندی از دیدگاههای پیشرو و فناوری های نو است که امیدوارم نهادهای فرهنگی کشور و سازندگان آثار مرتبط، به این موضوع توجه داشته باشند.

 

در ادامه فیلم "یک ربع به یازده" به نمایش در آمد.
 
13970730000665_Test_NewPhotoFree

 

photo_2019-01-23_10-29-01

 

photo_2019-01-21_18-56-5020343133

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر