کد خبر: 58500
A
محمد علی وکیلی:

دلیل استعفای سلطانی‌فر عدم هماهنگی در درون وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بود

عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات، مهمترین دلیل استعفای سلطانی‌فر را عدم هماهنگی در درون ستاد وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

دلیل استعفای سلطانی‌فر عدم هماهنگی در درون وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی وکیلی  درخصوص استعفای محمد سلطانی‌فر از سمت معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر باید در خصوص علت استعفای معاون مطبوعاتی خود پاسخ دهد؛ البته تا آنجا که من مطلع هستم، یکی از علل این استعفا به اداره دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات مربوط است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سلطانی‌فر در خصوص اداره دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات نظری داشت و با هیئت نظارت در این مورد هم‌نظر نبودند لذا انتظار داشت وزیر دیدگاه‌های وی را در انتخاب دبیر هیئت نظارت رعایت کند که البته این موضوع از جمله مسائل داخلی وزارتخانه است.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: البته مسائل دیگری نیز در این میان بوده است؛ ایشان مدعی دخالت‌هایی از طرف برخی مدیران ستادی وزارتخانه در حوزه معاونت مطبوعاتی است که این امر را نیز دلیل استعفا می‌داند.

تاثیر بسیار منفی بی‌ثباتی در حوزه معاونت مطبوعاتی بر فضای مطبوعات کشور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: این بی‌ثباتی در حوزه معاونت مطبوعاتی در شرایطی که مطبوعات کشور از ضعف اقتصاد و مشکلات ناشی از گرانی در رنج هستند، می‌تواند در این حوزه تاثیر بسیار منفی داشته باشد.

وکیلی احتمال فشار از بیرون برای پایان یافتن همکاری سلطانی‌فر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بعید دانست و افزود: مهمترین دلیل استعفای وی عدم هماهنگی در درون ستاد وزارتخانه است.

عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات درباره جانشین سلطانی‌فر ابراز بی‌اطلاعی کرد و با بیان اینکه هنوز از مدیران مسئول روزنامه‌ها برای انتخاب معاون مطبوعاتی مشورتی گرفته نشده، گفت: اگر مشورتی هم در این خصوص انجام نشود، ما به انتخاب وزیر احترام می‌گذاریم ولی او باید پاسخگوی عملکردش باشد./خانه ملت

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر