کد خبر: 58624
A

سرلشکر باقری: ممکن است در حفظ منافع ملی رویکرد آفندی داشته باشیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما هیچ چشمداشتی به خاک و منافع دیگران نداریم اما در حفظ آثار و منافع ملی و در صورت مشاهده آثار و شواهد تجاوز ممکن است رویکرد آفندی داشته باشیم.

سرلشکر باقری: ممکن است در حفظ منافع ملی رویکرد آفندی داشته باشیم

به گزارش دیده بان ایران، سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه نشست سالانه هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر فرآیند امنیتی نیروهای مسلح به ویژه ارتش به آفندی اظهار داشت: بر اساس آموزه های اسلام و آرمان های جمهوری اسلامی، کشور ما قصد تجاوز، تهاجم و چشمداشتی به خاک هیچ کشوری را ندارد.
وی افزود: ما در راهبردهای کلان کشور یک راهبرد دفاعی داریم و این که از استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی کشور ایران و ملت ایران دفاع می‌کنیم اما به این معنی نیست که در رویکردهای سطح عملیاتی و تاکتیکی صرفا دفاعی و منفعلانه عمل کنیم. 
رییس ستاد نیروهای مسلح تاکید کرد: با توجه به این که هیچ چشمداشتی به خاک و منافع دیگران نداریم اما در حفظ آثار و منافع ملی ممکن است رویکرد آفندی داشته باشیم و اگر کسی قصد تجاوز به کشور ما را داشته باشد، در صورت مشاهده آثار و شواهد جمهوری اسلامی ایران دست روی دست نمی‌گذارد که منافع ملت و امنیت آرامش کشور به خطر بیفتد. 
سرلشکر باقری ادامه داد: بنابراین تغییری در محیط رزمایش هایی که در تنگه هرمز، خلیج فارس، دریای عمان و در زمین و در هوا در سال جاری در حال انجام است، پیدا شده و این مسیر رو به ارتقا است. به این معنا که نیروهای مسلح این آمادگی این را دارند چنانچه ضرورتی داشت، این تغییرات را در تکرار این تاکتیک ها اعمال کنند. 
وی در ادامه درباره نشست سالانه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اظهار داشت: این هفتمین جلسه هیات امنای این بنیاد بود که در این فرصت تشکیل شد؛ در این جلسه اولین موضوعی که مورد بررسی قرار گرفت تهیه و تصویب آیین نامه نحوه اداره مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس در استان های کشور بود.
رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح با بیان این که تاکنون ۱۵ موزه استانی در حوزه دفاع مقدس آغاز به کار کرده و در حال فعالیت هستند، افزود: 6 موزه هم به کار خود پایان می دهد و در دهه فجر بازگشایی و افتتاح خواهد شد و مفاهیم و آثار دفاع مقدس را در معرض دید علاقه‌مندان و عموم ملت به ویژه نسل جوان قرار خواهد گرفت.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: برای نحوه اداره این مراکز در استان ها و هم افزایی دستگاههای کشوری و لشکری و همچنین مجموعه هنرمندان، پیشکسوتان و کسانی که علاقه به حضور در این صحنه و نشر آثار دفاع مقدس دارند نیاز بود که آیین نامه ای داشته باشیم که این آیین‌نامه امروز مورد تصویب قرار گرفت که ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: در این جلسه نحوه نظارت بر آثار هنری در حال تولید در کشور از جهت اینکه واقعیات دفاع مقدس همان گونه که هست در آثار هنری درج شود و در اختیار عموم قرار بگیرد، آیین‌نامه تهیه شده بود که این در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح اضافه کرد: قرار شد این آیین نامه به شورای هماهنگی بازگردد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صدا و سیما و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از اعضای جلسه در آنجا با این اصول که هیچگونه سختگیری که موجب کاهش آثار هنری شود، مورد بازنگری قرار بگیرد و نهایی شود.
سرلشکر باقری دستور دیگر جلسه را رسیدگی به بودجه بنیاد حفظ آثار اعلام کرد و گفت: در این جلسه بودجه سال ۹۸ این بنیاد مطابق آنچه که در لایحه دولت به مجلس تقدیم شده بود، مورد تایید و تصویب اعضا قرار گرفت.
وی ادامه داد: در ابتدای جلسه امروز هم بر این نکته تأکید شد که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه نمایشگاه‌هایی آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در مسئله صنعت دفاعی و نمایش های هوایی و دستاوردهای هوایی نیروهای مسلح و نقش نیروهای مسلح در سازندگی کشور و محرومیت‌زدایی برگزار شود.
رییس ستاد نیروهای مسلح گفت: قرار شد مجموعه نمایشگاه هایی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مصلای تهران و مهرآباد جنوبی برگزار شود که آن هم با بسیج امکانات در روزهای باقیمانده این نمایشگاه‌ها نهایی شده و بازگشایی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر