کد خبر: 58683
A

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تا تیر ماه ۹۸

رئیس ستاد شورایاری در مورد برگزاری انتخابات شورایاری توضیحاتی را ارائه کرد. ‎

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تا تیر ماه ۹۸

به گزارش دیده بان ایران، احمد مسجدجامعی در مورد سرانجام برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: از آنجایی که شورایاری‌ها مشکلات قانونی دارند و قانون مشخصی در مورد فعالیت آنها وجود ندارد، در همه دوره‌ها برگزاری انتخابات با مقاومت‌هایی مواجه شده است.

‎وی با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری‌ها و تمهیدات بتوانیم انتخابات شورایاری را همچون گذشته برگزار کنیم، گفت: در دور دوم شورا انتخابات با همت شهرداری برگزار شد و در شورای سوم نیز این وضعیت ادامه داشت و مرحوم کردان شخصاً وارد مسئله شد و مشکل را حل کرد و در شورای چهارم نیز از سطوح بالا مسئله عدم برگزاری انتخابات شورایاری حل و فصل شد و امیدواریم در شورای پنجم نیز بتوانیم این انتخابات را برگزار کنیم.

‎وی با بیان اینکه این بار نیز با تدبیر، مشکل شورایاری‌ها حل می‌شود، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در دوره‌ای که وضعیت شورا و شهرداری با دولت خوب است، اقدامی در مورد حل مشکلات شورایاری نمی‌شود، گفت: این موضوع نیازمند یک کار مشترک است، اما دقت داشته باشید که شورایاری تجربه موفقی است که هر چند نارسایی‌هایی داشته اما در مجموع موفق بوده است.

‎وی با بیان اینکه شهری به بزرگی تهران را نمی‌توان با ۲۱ نفر عضو شورا مدیریت و نظارت کرد و می‌بایست شورایاران به عنوان بازوان اعضا فعالیت کنند، گفت: گروه‌های محلی به شرط آنکه درست کار کنند و در جایگاه واقعی خود باشند، می‌توانند در ایجاد ارتباط مؤثر بین نمایندگان مردم و محلات با مسئولان شهری مؤثر باشند، اما متأسفانه در حال حاضر منفعل هستند.

مسجد جامعی با بیان اینکه بر روی کارت معرفی نامه شورایاران مناطق قید شده است که این کارت تا پایان تیرماه اعتبار دارد، گفت: بر همین اساس می‌توانیم تا پایان تیرماه نسبت به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در دوره پنجم اقدام کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر