کد خبر: 58828
A

مادورو با برگزاری انتخابات زود هنگام موافقت کرد

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد نیکولاس مادورو با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ونزوئلا موافقت کرده است.

مادورو با برگزاری انتخابات زود هنگام موافقت کرد

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد نیکولاس مادورو با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ونزوئلا موافقت کرده است.

به گزارش دیده بان ایران؛ در حالی که اوضاع سیاسی در ونزوئلا به هم ریخته است، رئیس جمهوری ونزوئلا موافقت کرده تا انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور برگزار شود.

این در حالی است که خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی که در اختیار مخالفان است، خود را رئیس جمهور خوانده و برکناری مادورو را خواستار شده است.

مادورو با مخالفت با کناره‌گیری از قدرت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تنها اعلام کرده با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام موافق است.

رئیس جمهور ونزوئلا هم‌چنین در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری روسی اسپوتنیک ابراز اطمینان کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دولت کلمبیا و مافیا دستور داده است که او را به قتل برسانند.

مادورو گفت: شکی نیست که دونالد ترامپ دستور قتل من را صادر کرده، او به دولت و مافیای کلمبیا دستور داده که من را بکشند. اگر روزی برای من اتفاقی بیفتد، دونالد ترامپ و ایوان دوکو، رئیس جمهور کلمبیا مسئول آن خواهند بود.

او درباره پاسخ به پرسشی درباره احتمال اقدامی تازه علیه جانش تاکید کرد که کاملاً تحت محافظت است.

مادورو در این باره گفت: مردم ونزوئلا همیشه از من محافظت می‌کنند، ما سرویس اطلاعاتی خوبی داریم.

او هم‌چینن در این گفت‌وگو برای دیدار با ترامپ ابراز آمادگی کرد اما تاکید کرد که به عقیده او، چنینی دیدار صورت نخواهد گرفت زیرا تیم ترامپ برای جلوگیری از برگزاری چنین نشستی هر کاری خواهد کرد.

مادورو در این باره گفت: فکر می‌کنم برگزاری چنین دیداری در این مقطع دشوار باشد. من به شخصه آماده گفت‌وگوی علنی با دونالد ترامپ در ونزوئلا یا آمریکا هستم تا درباره دستور کار خود و هر مسأله‌ای که او دوست داشته باشد، صحبت کنیم.

رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: اگر ما دیداری رو در رو داشته باشیم، داستان کاملاً متفاوت خواهد شد اما فکر می‌کنم مشاوران ترامپ چنین فرصتی به ما ندهند. بیایید صبور باشیم. فکر می‌کنم فعلاً برگزاری چنین دیداری دشوار خواهد بود.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مسکو گروهی از پیمانکاران نظامی را برای محافظت از جان مادورو به ونزوئلا فرستاده، منتشر شده‌اند. رئیس جمهور ونزوئلا اما در این مصاحبه از اظهار نظر در این باره سر باز زد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نیروهای نظامی خصوصی روس بخشی از نیروهای امنیتی هستند که از او محافظت می‌کنند، گفت: نمی‌توانم چنینی چیزی بگویم، درباره این موضوع حرفی ندارم.

وی همچنین اظهار کرد، تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا تهدیدی برای همکاری‌های ونزوئلا و روسیه نیست.

مادورو در این باره گفت: هیچ خطری برای همکاری‌های ما و روسیه وجود ندارد؛ زیرا مسکو کشوری مستقل است. شرکت‌های سرمایه‌گذاری روس بسیار قدرتمند هستند و گروه مهندسی، مالی و لجستیک خود را دارند. شرکت نفت دولتی ونزوئلا نیز یکی از سرمایه‌گذاری‌های این کشور است.

مادورو افزود: روسیه و ونزوئلا دو کشور مستقل هستند که با یکدیگر تجارت، سرمایه‌گذاری و در پروژه‌های نفتی بزرگ همکاری می‌کنند. همه‌چیز درست خواهد شد و تجارت روسیه و ونزوئلا در بخش نفت و گاز حفظ می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر