کد خبر: 58834
A

فرود هواپیمای روسی در ونزوئلا

هنوز مقامات این خط هوایی روسیه یا مقامات دولت کاراکاس درباره هدف اصلی فرود این هواپیما اظهارنظر نکرده اند.

فرود هواپیمای روسی در ونزوئلا

فرود یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه در کاراکاس همزمان با اوج گیری بحران سیاسی در ونزوئلا، شایعاتی را در شبکه های اجتماعی در مورد اهداف اصلی ماموریت این هواپیما رقم زده است.

به گزارش دیده بان ایران خبرگزاری رویترز، یک فروند بوئینگ 777 با گنجایش 400 مسافر و متعلق به شرکت 'نوردویند' روسیه روز گذشته (سه شنبه) پس از پرواز از مسکو وارد کاراکاس شد.
براساس اطلاعات موجود، این اولین بار است که چنین پروازی با این هواپیما در این مسیر انجام می شود.

هنوز مقامات این خط هوایی روسیه یا مقامات دولت کاراکاس درباره هدف اصلی فرود این هواپیما اظهارنظر نکرده اند.
حضور این هواپیمای روسی در کاراکاس بدنبال حمایت های کرملین از دولت مادورو، شایعات زیادی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است.

برخی شایعه کرده اند که در این هواپیما نیروهای روسی حضور داشتند تا مادورو را در زمان خروج احتمالی از ونزوئلا اسکورت کنند.
در برخی شایعات نیز عنوان شده که این هواپیما برای بارگیری طلا در کاراکاس فرود آمده است.

این در حالیست هیچ کدام از این شایعات براساس شواهد متعبر نبوده است.
رویترز چند روز پیش گزارش داد که پیمانکاران نظامی خصوصی که ماموریت های مخفیانه برای روسیه انجام می دهند، به ونزوئلا رفته تا از مادورو در برابر اعتراض های اخیر مخالفان حفاظت کنند.
سابقه پرواز این هواپیما از روسیه به جنوب شرق آسیا بوده و پیش از این سابقه ای برای پرواز به کاراکاس نداشته است.

روزنامه 'نوایا گازتا' روسیه نیز گزارش داده که این هواپیما با دو خدمه و بدون مسافر عازم کاراکاس شد.
به گزارش ایرنا، 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته گفت: روسیه هر کاری لازم باشد برای حمایت از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و متحد خود در آمریکای لاتین خواهد کرد.

وی ادامه داد: آمریکا تمام معیارهای بین المللی را در خصوص ونزوئلا نقض کرده و روسیه نگران چنین رفتارهایی با متحدان نزدیک خود از سوی ایالات متحده است.

چهارشنبه هفته گذشته 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ونزوئلا با فراخواندن مخالفان مادورو به خیابان، اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور است و به کارمندان و نیروهای نظامی اعلام کرد که در صورت پیوستن به معترضان شامل قانون عفو عمومی می شوند.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله از رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا حمایت کرد و او را به رسمیت شناخت اما ارتش ونزوئلا وفاداری خود را به مادورو همچنان حفظ کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر