کد خبر: 58835
A

علی لاریجانی: تروریست‌ها لشگر بی‌مواجب آمریکا در منطقه هستند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تروریست‌ها لشگر بی‌مواجب آمریکا در منطقه هستند و بعید است اجازه حل مسأله تروریسم را بدهند چرا که از این ابزار استفاده کرده و صرفا تروریست ها را از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل می کنند.

علی لاریجانی: تروریست‌ها لشگر بی‌مواجب آمریکا در منطقه هستند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خانه ملت « علی لاریجانی» در دیدار عبدالحمید سی عفیف رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر افزود: در حالی که تروریست ها در عراق به صورت کامل و در سوریه تاحدی سرکوب شده اند، آنها را به جای دیگری انتقال می دهند.
وی به فایده حفظ تروریسم در منطقه از سوی آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: آنها از این طریق هم آبروی اسلام را می برند و هم لشگر بی مواجبی دارند که کشورها را مطابق سیاست های آمریکا بر هم می ریزند و هم اکنون نقطه تمرکز آنها در برخی نقاط آسیا و شمال آفریقا است
رییس مجلس با بیان این که جنگ یمن هیچ نفعی برای مسلمانان به دنبال نداشت، گفت: امروز دنیای اسلام دچار عارضه ای شده که در جریان آن برخی حکام اسلامی حکمت و تدبیر به خرج نداده و نتیجه آن پرهزینه شدن بسیاری از اتفاقات است چنانچه چند سال از کشتار مردم بی گناه یمن می گذرد اما خاصیتی برای کشورهای اسلامی نداشته است.
لاریجانی در ادامه درباره طرح قلابی آمریکا پیرامون معامله بزرگ قرن به ابعاد مختلف آن اشاره و بیان کرد: آنها قصد دارند مسأله فلسطین را صرفا به مسأله غزه منحصر کرده و برای آوارگان آن چاره اندیشی و قدس شرقی را پاک کنند که خیانت بزرگی است.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر آنها به کشوهایی که مهاجران فلسطینی را پذیرفته اند پول می دهند تا این افراد کشور خود را رها کنند همچنین پروژه عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی را آغاز کرده اند که لکه سیاهی برای کشورهای اسلامی است البته موفق نمی شوند چرا که بیداری در ملت ها به وجود آمده است اما کشورهای اسلامی نیز باید در این زمینه حساس باشند.
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مواضع الجزایر درباره حمایت از برجام، خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات به توافقی رسیدیم که ترامپ با روی کار آمدن خود شرایط را بر هم زد اما ما به این موضوع رسیدگی می کنیم چرا که آنها نباید تصور کنند می توانند با قلدری هر کاری انجام دهند لذا کشورهای مستقل باید با هوشیاری در این زمینه فعال باشند.

** ایران و الجزایر در حوزه مسکن ایده های بسیاری دارند
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که ایران و الجزایر رفتار مشابهی دارند و مواضع این کشور درباره فلسطین قابل تقدیر است، خارنشان کرد: درباره روابط اقتصادی دو کشور ایده های بسیاری وجود دارد که باید عملی شود به خصوص در حوزه احداث مسکن و همکاری های صنعتی می توان روابط را گسترش داد.
وی در این دیدار بر تحکیم روابط پارلمانی میان ایران و الجزایر تأکید کرد.

** موضع الجزایر درباره برجام بر حفظ این قرارداد بین المللی است
ریس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر نیز در این دیدار با بیان این که در حال حاضر الجزایر در شرایط صلح، امنیت و ثبات به سر می برد، گفت: نتایج گفت وگوهای دو طرف حاکی از این است که منافع مشترکی داشته و اراده بر افزایش مذاکرات وجود دارد و رخدادهای ساختگی جهان نمی تواند بر روابط ما که بر اساس اصول است، تأثیر بگذارد.
سی عفیف با بیان این که روابط الجزایر و ایران در سطح پارلمانی ویژه است، عنوان کرد: توافق نامه میان دو کشور که در سال 2006 منعقد شده باعث تقویت روابط پارلمانی می شود و از آنجایی که دارای چالش های مشترکی هستیم که در سال های اخیر نیز نمود بیشتری یافته، باید سطح روابط را گسترش دهیم.
وی در ادامه با انتقاد از دخالت برخی کشورها در امور داخلی سایر کشورها اظهار داشت: کسی نمی تواند به ما دیکته کند که در روابط خود با کشورهای دوست و برادر چگونه رفتار کنیم و تا جایی که بتوانیم تلاش داریم تا به کشورها کمک کرده تا از بحران خارج شوند و معتقدیم که راه حل بحران کشورهایی همچون سوریه، یمن و لیبی گفت وگوی ملی است.
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر ادامه داد: ما به دیپلماسی پارلمانی اعتقاد داریم و می دانیم که تقویت روابط نیازمند همکاری های دو مجلس است و دخالت بیگانگان صرفا مانع پیشرفت اقتصادی و باعث ایجاد شکاف خواهد شد.
لاریجانی ضمن تأکید بر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور خاطرنشان کرد: موضع الجزایر درباره برجام بر حفظ این قرارداد بین المللی است که معتقدیم شروعی بر بازگشت به حق و قانون بوده است همچنین تحریم های ظالمانه علیه ایران را محکوم می کنیم.
به گزارش ایرنا، عبدالحمید سی عفیف رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر که به تهران سفر کرده است پیش از دیدار با لاریجانی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و همچنین حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری نیز دیدار و گفت و گو کرد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر