کد خبر: 58886
A

قول رئیس دفتر رئیس جمهور برای پرداخت خسارت به سیل زدگان استان خوزستان

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به بازدید میدانی خود از وضعیت ترمیم سیل بند رُفیّع، گفت: مطالبات خسارت دیدگان خوزستانی ناشی از سیل را پیگیری می کنیم.

قول رئیس دفتر رئیس جمهور برای پرداخت خسارت به  سیل زدگان استان خوزستان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محمود واعظی چهارشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بحران استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهارداشت: رئیس جمهوری نسبت به استان خوزستان حساس می باشد و همانطور که در زمان ریزگردها دستوراتی را صادر کرد برای بررسی وضعیت سیلاب نیز دستوراتی را صادر و به من ماموریت داد برای بررسی میدانی به خوزستان سفر کنم.

وی هدف از سفر خود به استان خوزستان را مشاهده میزان خسارت ها و بررسی امداد رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: این شرایط در استان به خوبی مدیریت شده است و برای مقابله با سیلاب امکانات تامین شد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری یادآور شد: لایروبی مسیر رودخانه ها و نیز ترمیم سیل بندها از اقداماتی است که باید در آینده با جدیت دنبال شود و با دقت مورد بررسی و پالایش قرار گیرد.

واعظی با اشاره به اینکه این آمادگی باید تا پایان فصل بهار در استان خوزستان بخاطر ورودی آب به سدها ادامه داشته باشد، افزود: شرکت های مختلف صنعتی می توانند در این زمینه به استان کمک کنند.

وی تصریح کرد: هر چند دست دولت خالی است و نمی توان همه مطالبات مردم را پاسخ داد اما با این وجود باید در کنار مردم به ویژه آنهایی که در جریان این سیلاب ها خسارت دیده اند حضور داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری یادآور شد: درست است که مردم دچار خسارت شده اند اما هیچ وقت نباید به آنها قولی داد که عمل کردن به آن غیر ممکن باشد اما با این وجود قول می دهیم که مطالبات خسارت دیدگان را پیگیری کنیم. واعظی با اشاره به وضعیت بودجه و منابع دولت در شرایط کنونی گفت: در حال حاضر برای فروش و جابجایی پول نفت مشکلاتی وجود دارد اما نباید این روند ادامه داشته باشد به همین دلیل سعی می شود تا راه حل هایی برای آن پیدا شود.  

وی تصریح کرد: هم اکنون مهم ترین کار این است که شرایط را برای بازگرداندن مردم به حالت عادی دنبال کنیم و سیل بندها مقاوم سازی شوند.

استاندار خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه همه امکانات در استان برای مقابله با سیلاب ناشی از آب رها سازی شده از سدها بسیج شده است گفت: حجم ورودی بی سابقه آب به مخازن سدهای استان با مشارکت مردم و دولت مدیریت شد. غلامرضا شریعتی ادامه داد: کار ترمیم و تثبت سیل بند رفیع در حال اتمام است ولی با این وجود طی روزهای آینده رهاسازی آب از سدهای استان باید با تدبیر صورت بگیرد تا بتوانیم سیل بندها مستحکم تر شوند.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تصریح کرد: به طور ویژه از همه مردم استان که با صبوری و مشارکت خود در حل این مشکل ما را یاری کردند تقدیر و تشکر می شود.

نماینده عالی دولت در استان نیز خواستار تسریع در روند احداث سدبختیاری شد و گفت: اگر این سد مورد بهره برداری قرار گیرد می تواند از ورود حجم سیل آسا به سدهای استان جلوگیری کند به طوریکه از منابع آب استفاده بهینه تری از ذخیره آب و تولید برق کرد.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت این سد به شکلی است که دیگر امکان هیچگونه انتقالی از آن وجود ندارد و تماما برای منافع استان طراحی شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر