کد خبر: 58923
A

ابوترابی فرد: برای برادران سنی روهینگیایی در میانمار اشک می ریزیم

امام جمعە موقت تهران با تاکید بر اینکە دغدغە ایران استقرار امنیت برای جهان است، افزود: ایران همیشە خانە کردهای عراق بودە و ما هرگز با کردهای عراقی جنگ نداشتە ایم.

ابوترابی فرد: برای برادران سنی روهینگیایی در میانمار اشک می ریزیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد ظهر امروز در همایش نقش روحانیت در چهل سال همگامی و بالندگی انقلاب اسلامی در سالن کنفرانس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج گفت: جوانان کردستان در کنار دیگر جوانان ایران و ملت بزرگ ایران هم در کنار ملت های سوریه ، لبنان، عراق و یمن قدرت و اقتدار دارند  و می توانند امنیت منطقه را تامین کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: امروز غزه و لبنان، عراق و سوریه و یمن مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند و ایران تفاوتی میان برادران شیعه و سنی قائل نیست و بدون شک تشکیل هلال شیعی یک دروغ بزرگ از جانب استکبار جهانیاست و ایران تشکیل هلال اسلامی را مدنظر دارد ما برای همه ی مسلمانان مظلوم در همه  دنیا نگرانیم و برای برادران اهل سنت روهینگیایی در میانمار اشک می ریزیم و اگر می توانستیم با تمام وجود در کنار آنها می بودیم، برای جمهوری اسلامی ایران، شیعه و سنی فرقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن مسلمانان را به عنوان امت مورد خطاب قرار داده است، گفت:در جهان ایران بە عنوان نماد وحدت میان اقوام، ادیان و مذاهب شناختە شدە است و پرچمدار این استراتژی بزرگ امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب بودند و هستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: عزتی که امروز برای اسلام محقق است ثمرە وحدت و انسجام و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است و امروز با این وحدت کلمە از دنیای اسلام یک صدا شنیدەمی شود و بدون شک در این دنیای منسجم اسلامی جایی برای صهیونیست ها نیست و رژیم غاصب رو بە زوال است.

وی یادآور شد: مردم کردستان خوب بیاد دارند کە ما در زمان جنگ تحمیلی همراه و همرز با برادران کرد اهل سنت عراقی در جبهه های جنگ علیه رژیم صدام جنگیدیم و در بمباران حلبچه نیروهای ایرانی در کنار مردم کرد بودند. ایران هیچ گاه علیه ملت عراق و کردهای عراقی نجنگیده است بلکه ما باهم و در یک سنگر علیه ظلم و تجاوز جنگیده ایم. گمانی نیست اگر در دفاع مقدس مردم غیور کرد در مرزها استقامت نمی کردند و چند هزار شهید به انقلاب تقدیم نمیکردند. امروز ما این امنیت را نداشتیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه بزرگترین افتخار جمهوری اسلامی در چهلمین سال تولد مبارک انقلاب خلق وحدت میان امت اسلام اعم از شیعه و سنی است، گفت: علما و روحانیون شیعه و سنی باید پرچمدار وحدت میان امت اسلامی باشند و راه را برای وحدت امت بگشایند، زیرا فقط با وحدت و اتحاد می توان در برابر دشمن درجه اول امت اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل ایستاد.

وی افزود: امروز سران برخی از کشورهای عربی و اسلامی اشتباه بزرگی مرتکب شده اند و دست در دست آمریکا و اسرائیل گذاشتە اند رژیم غاصب صهیونیستی و همپیمانانشان اکنون دیگر هیچ ارزش و جایگاهی در جهان ندارند.

 امام جمعه تهران همچنین گفت: دشمن در کمین است امت اسلام باید دشمن شناس باشد. دشمن هرگز تصور تعرض به امت اسلام را هم نمی توند بکند  امروز ذراتخانه ی ایران پاسدار امنیت امت اسلام است و ایران با قدرت و اقتداری که آفریده است در بعد داخلی دارای پیام اتحاد و در بعد خارجی دارای پیام مقابله با منافع نامشروع آمریکا و ایادی استکبار است.

حجت الاسلام ابو ترابی فرد تاکید کرد: مستکبران و دشمنان دنیای اسلام نگران هستند چون ایران اسلامی را در حال پرواز و پیشرفت و تعالی روز افزون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی می بینند./باشگاه خبرنگاران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر