کد خبر: 58934
A

گزارش شماره یک علی رزاقی بهار مدیر گروه مجلات همشهری از مهر تا نیمه بهمن ۱۳۹۷

بیش از چهار ماه از واگذاری گروه مجلات همشهری گذشت. واگذاری که مخالفان زیادی داشت. از اعضای محترم شورای شهر تهران تا روزنامه‌نگاران، انجمن صنفی مطبوعات و فعالین توئیتری. مخالفانی که گاهی با مصاحبه، بیانیه و توئیت به این اتفاق واکنش نشان دادند. البته عده‌ای هم شروع به فحاشی، تهمت زدن و دروغ پردازی کردند. بعضی‌ها هم به مخاطبان طوری وانمود کردند که این مجلات دیگر منتشر نمی‌شود. از کمپین ما دیگر همشهری نمی‌خریم تا تهمت زدن به خانواده من .همه این‌ها برای مجلاتی که قرار بود در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ تعطیل شود و مطابق مصوبه هیئت مدیره در زمان شهرداری قالیباف این مجلات به دلیل زیان‌ده شده بودن تعطیل شود. کم شدن مخاطب و گران شدن کاغذ بخشی از مشکلات بود که تراز این نشریات را منفی نشان می‌داد.

گزارش شماره یک علی رزاقی بهار مدیر گروه مجلات همشهری از مهر تا نیمه بهمن ۱۳۹۷
 
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بیش از چهار ماه از واگذاری گروه مجلات همشهری گذشت. واگذاری که مخالفان زیادی داشت. از اعضای محترم شورای شهر تهران تا روزنامه‌نگاران، انجمن صنفی مطبوعات و فعالین توئیتری. مخالفانی که گاهی با مصاحبه، بیانیه و توئیت به این اتفاق واکنش نشان دادند. 
البته عده‌ای هم شروع به فحاشی، تهمت زدن و دروغ پردازی کردند. بعضی‌ها هم به مخاطبان طوری وانمود کردند که این مجلات دیگر منتشر نمی‌شود. از کمپین ما دیگر همشهری نمی‌خریم تا تهمت زدن به خانواده من .همه این‌ها برای مجلاتی که قرار بود در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ تعطیل شود و مطابق مصوبه هیئت مدیره در زمان شهرداری قالیباف این مجلات به دلیل زیان‌ده شده بودن تعطیل شود. کم شدن مخاطب و گران شدن کاغذ بخشی از مشکلات بود که تراز این نشریات را منفی نشان می‌داد. 
اگر چه از سردبیران ۸ مجله خواسته شده بود که اگر طرحی برای مستقل شدن این مجلات دارند و می‌توانند تضمین‌های لازم را بدهند انتشار آن به همان شکل قبلی مشکلی ندارد. اما طرح‌های خودکفا شدن نشریات ضمانت‌های لازم را نداشت. پیش‌تر هم مجلاتی مثل: ماه، خردنامه، آیه‌، دیپلماتیک، معماری و اقتصاد تعطیل شده بودند و کسی حاضر به پرداخت هزینه‌هایش نشده بود.
مهر ۱۳۹۷ قیمت کاغذ تقریبا در مقایسه با ماه‌های قبل سه برابر و نایاب شد، قیمت مرکب و زینک هم به همین تناسب. هزینه‌های جاری شامل اجاره، اداری و متفرقه هم به دلیل افزایش قیمت دلار تقریبا دو یا سه برابر شد. که باعث می‌شد انتشار مجلات را به شکل جدی تهدید کند. انتشار  نامنظم ( جابجایی چند روزه در انتشار)برخی از مجلات برای همین موضوع بود. 
برای ماندگاری بخشی از تحریریه با مجلات: #داستان، #دانستنیها و #سرنخ در جلساتی صحبت کردیم که متاسفانه از نظر ریالی به تفاهم نرسیدیم هزینه تولید کامل هر صفحه مجله در گذشته بین ۲۰۰ تا ۲۷۵ هزارتومان بوده که این هزینه الان به ۱۳۵ هزارتومان برای هر صفحه رسیده است. با مجلات دیگر هم به جهت یکسان نبودن سیاست‌ها و حرف‌های بخشی از تحریریه آن‌ها در خصوص واگذاری به طور طبیعی گفتگویی صورت نگرفت. در خصوص #تندرستی هم به جهت داشتن طرح و ایده‌ای کاملا متفاوت از قبل صحبتی صورت نگرفت.

 

اما بر اساس بیزینس پلن ابتدایی شروع به انجام برنامه ها کردیم. برنامه‌هایی مخاطب محور و بر مبنای مارکت مجلات.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر