کد خبر: 58969
A

مهرعیزاده: توریسم درمانی را باید توسعه دهیم

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون سفر از آذربایجان به ایران برای انجام کارهای درمانی صورت گرفته است و سفر اتباع عراقی همچنان روند صعودی دارد. ما ظرفیت زیادی در این حوزه در کشور داریم و باید به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

مهرعیزاده: توریسم درمانی را باید توسعه دهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن مهر علیزاده در خصوص توریسم درمانی و استقبال اتباع دیگر کشورها از این امتیاز کشورمان گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی و بالا بودن سطح خدمات پزشکی در کشورمان در سال جاری اتباع آذربایجان مانند اتباع عراقی برای کارهای درمانی به ایران سفر می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون سفر از آذربایجان به ایران برای انجام کارهای درمانی صورت گرفته است در حالی که سفر اتباع عراقی همچنان روند صعودی دارد. ما ظرفیت زیادی در این حوزه در کشور داریم و باید به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: من تا زمانی که در اصفهان استاندار بودم پیگیر این مسئله بودم همچنین در جلسه‌ای که هفته گذشته در کیش داشتیم برای بالا بردن ظرفیت در این حوزه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و از هتل‌ها و شرکت‌های تور گردان و کلیه فعالان بخش خصوصی دعوت کردیم تا جلسات هماهنگی با یکدیگر داشته باشیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: از لحاظ پزشکی ما پزشکان خوبی داریم و می‌توانیم به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه کنیم اما مسئله این است که شرکت های توریستی و تورگردانی ما در این چند ساله عادت کرده‌اند که از ایران مسافر به خارج بفرستند مانند تجارت که بیشتر به واردات عادت داریم تا صادرات.

وی گفت: ما باید بازاریابی‌های بین المللی انجام دهیم. در اینگونه سفرها که به صورت تخصصی است و مسافر برای گردش سفر نمی‌کند بلکه برای درمان وارد کشور می‌شود باید کاملاً تخصصی رفتار کرد. سازمان گردشگری و اتحادیه تور گردان‌ها و صاحبان آژانس نقش اصلی را در این بین دارند و می‌توانند به گسترش آن کمک کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر