کد خبر: 59028
A

فلاحت‌پیشه: حجم پیامک‌هایی که زده‌اند اندازه یک کتاب است!

«شاید در این شرایط، دلیلی نداشته باشد که درباره پیامک‌های تهدیدآمیز مرتبط با لوایح FATF صحبت کنیم. اگر پیامک‌هایی را که برای من در رابطه با لوایح FATF آمده منتشر کنم، یک کتاب خواهد شد.»

فلاحت‌پیشه: حجم پیامک‌هایی که زده‌اند اندازه یک کتاب است!

به گزارش دیده بان ایران، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه - رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس - در ادامه یادداشت خود در روزنامه «اعتماد» نوشت: به برخی افراد اطلاعاتی داده‌اند و چون این افراد دلسوز نظام هستند، ممکن است برخی موضوعات را در خصوص این لوایح مطرح کنند. برخی هم که دلسوز نیستند، تفرقه‌افکنی می‌کنند و البته باید اینها را تفکیک کرد. در مجمع تشخیص مصلحت نظام، رای مصلحتی در خصوص لوایح پالرمو و CFT شکل خواهد گرفت و این رای مصلحتی به سود کشور خواهد بود، بنابراین باید بدانیم هر رایی که مجمع بدهد باید اطاعت شود.

خوشبختانه تعدد سوالات در مجمع نشان می‌دهد که بحث‌ها سیاسی نیست و فنی است. شنبه هفته گذشته که جلسه مجمع پس از سه ساعت به پایان رسید، ۲۰ نفر در نوبت سوال بودند و این نشان می‌دهد که بحث‌ها فنی است و ما هم موظف هستیم که به سوالات و بحث‌ها پاسخ دهیم. در این زمینه ۵۰ درصد توصیه‌های FATF در قالب اصلاح قوانین داخلی، عملیاتی شده و ۵۰ درصد بقیه در قالب لوایح پالرمو و CFT قابل پیگیری است.

واقعیت این است که بانک‌های دنیا تحت حمایت سیاست‌های FATF عمل می‌کنند، بنابراین اگر ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی قرار بگیرد، بانک‌های خارجی با ما همکاری نمی‌کنند.

در حال حاضر هم به دلیل تحریم‌ها تعداد محدودی از بانک‌ها با ایران کار می‌کنند که آنها نیز به دنبال بهانه‌ای هستند تا با کشورمان قطع همکاری کنند تا مشمول تحریم‌های امریکا نشوند، بنابراین اگر به کنوانسیون‌های مربوط به FATF ملحق نشویم، این بانک‌ها مناسبات خود را با ایران شکل نمی‌دهند.

ما با تصویب لوایح چهارگانه به دنبال دفع ضرر هستیم. به همین دلیل کشورهایی مانند اسرائیل، عربستان و آمریکا به دنبال تصویب‌نشدن این لوایح هستند تا در کشورمان نوعی خودتحریمی شکل بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر