کد خبر: 59075
A

آیت الله مصباح‌: بدون باور به ولایت‌فقیه در هر مذاکره‌ای شکست حتمی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر اندیشه امام راحل را باور کردیم، باید بپذیریم، که می‌توان اسلام را با پیروی از ولایت فقیه اجرا کرد اما اگر این باور را نداشته باشیم، بدانیم با هر کشوری مذاکره کنیم، شکست حتمی خواهد بود.

آیت الله مصباح‌: بدون باور به ولایت‌فقیه در هر مذاکره‌ای شکست حتمی است

به گزارش دیده بان ایران، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان در مؤسسه آموزشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه معتقدم جوانان ایرانی نسبت به دین و انقلاب دغدغه‌های خاصی دارند که در جوانان سایر کشورها وجود ندارد، گفت: نهایت آرزوی جوانان سایر کشورها رسیدن به مسائل مادی و کمتر غیر مادی است. اما جوانان کشور ما به‌خصوص بعد از انقلاب در کنار مسائل مادی، نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی و مسئله شهادت و جهاد دغدغه دارند.

وی افزود: امروز در این کشور خانواده‌هایی هستند که برای حفظ اسلام و انقلاب و حتی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) شهید دادند. این مسائل نشان می‌دهد که زندگی تنها خوردن و آشامیدن نیست، بلکه ارزش‌های دینی است. بعد از انقلاب جوانانی بودند که با مدرک دکترا وارد جبهه شدند و به شهادت رسیدند که توجه به این مسائل انسان را به دین جذب می‌کند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه خدا ۵۵ سال پیش امام راحل را مأمور کرد تا بگوید مردم! شما برای رسیدن به مقام بلندی برانگیخته شده‌اید، اظهار کرد: امام راحل آمد تا بتواند تحول بنیادی در منطقه ایجاد کند و معتقد بود تا رژیم شاهنشاهی است نمی‌توان به ارزش‌ها رسید و در ادامه این مسیر بود که انقلابی بر مبنای اسلام و قوانین دینی به وجود آورد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: انقلاب پیروز شد و حالا در چهل‌سالگی پیروزی انقلاب هستیم. اما باید بدانیم برای اجرای اسلام، انقلاب شد و امام راحل فریاد می‌زد، برای برپاداشتن ارزش‌های دینی انقلاب کردیم، ولی این حرف‌ها جدی گرفته نشد و ما خیال کردیم اسلام تنها نماز و روزه است. این باوری بود که دشمن به جامعه اسلامی داده بود و القا ء کردند هر دولتی باشد می‌تواند اسلام را اجرا کند. این بینش غلطی در مردم بود و همین سبب بروز مشکلاتی شده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: الان این میراث به چهل‌سالگی رسیده و باید حفظش کرد اما یکی از آفات بزرگ این است که به ما القا ء شود که باید به فکر خودمان باشیم و کاری به سایر کشورهای مسلمان نداشته باشیم. این تفکرات به فریب سیاسی منجر می‌شود.

مصباح یزدی گفت: اگر اندیشه امام راحل را باور کردیم، باید بپذیریم، که می‌توان اسلام را با پیروی از رکن رکین انقلاب یعنی ولایت فقیه اجرا کرد اما اگر این باور را نداشته باشیم، باید بدانیم با هر کشوری مذاکره کنیم، شکست حتمی خواهد بود.

رئیس مؤسسه آموزشی امام خمینی (ره) خطاب به حاضران در نشست تاکید کرد: نه افراط کنید و نه تفریط و نه با کسانی که با شما اختلاف مذهبی دارند، بی‌جهت در بیفتید. سعی کنید گوش به فرمان ولایت فقیه باشید، سعی کنید هدف‌تان جلب محبت دیگران باشد و اختلافات سلیقه‌ها را با گفت‌وگو حل کنید و وحدت خودتان را با کسانی که اختلاف مذهبی، سلیقه‌ای و فتوایی با آنان دارید، حفظ کنید.

مصباح یزدی در پایان گفت: اگر کسی را شناختید که نفوذی است و می‌خواهد سیطره شما را از بین ببرد، موضع‌گیری کنید. البته باید مواظب رفتار او باشید و گرفتار فریب و حیله‌اش نشوید اما اگر فردی ندانسته و ناآگاهانه گرفتار شد و فریب خورد و اشتباه کرد با او برخورد ناشایست نکنید./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر