کد خبر: 59130
A

سرلشکر رحیم صفوی: لیبرالیسم دیگر الهام بخش نیست

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و مسائل منطقه از جمله شامات(سوریه، عراق و لبنان) و حمله نظامی سعودی ها و کشتار هزاران یمنی مظلوم می‌تواند از زمینه های ظهور باشد.

سرلشکر رحیم صفوی: لیبرالیسم دیگر الهام بخش نیست

به گزارش دیده بان ایران، سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی  با موضوع «آینده قدرت در جهان از نگاه اسلام، مکتب مهدویت و غرب» به سخنرانی پرداخت و با تبیین ضرورت آینده پژوهی در روندهای کلان ملی، منطقه‌ای و جهانی گفت: یکی از مهمترین پیش فرض‌های آینده پژوهی اذعان به وجود گزینه‌ها و سناریوهای مختلف است، آینده ممکن است هر رخدادی اعم از خوب، بد، محتمل یا بعید باشد، آینده محتمل ،  آینده ای است که  به احتمال بسیار زیاد در آینده رخ خواهد داد. آینده مطلوب آینده ای است که بهترین و دلخواه ترین رویداد آینده برای ما است. 

سرلشکر صفوی در تشریح اهداف آینده پژوهی اظهار داشت: هدف آینده پژوهی محتمل ساختن آینده دلخواه یا ترجیح داده شده برای مااست. بنابراین باید آنچه راکه می خواهیم در آینده رخ دهد را با سعی و تلاش همه جانبه خلق کنیم. یعنی باید فعال و دارای ابتکار عمل و قدرت پیش بینی و حتی پیش دستی راهبردی و هجومی نسبت به رخدادهای آینده باشیم.

رییس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در ادامه با بیان مفهوم قدرت از دیدگاه مکاتب غربی گفت: آمریکایی‌ها به دنبال قدرت هژمون Hegemonic Power یا ابرقدرت Super Power بودند. هژمونی در نظام بین‌الملل به معنای آن است که یک قدرت عموماً در شیوه و مدیریت ابتکار عمل را در دست دارد.

وی افزود: آمریکایی ها پس از فروپاشی اندیشه مارکسیسم لنینیسم گفتند ما تنها ابرقدرت جهان هستیم و تنها قدرت همه جانبه‌ای هستیم که از همه جهات برتری داریم و هیچ قدرت و دولتی در مقابل ما نمی‌تواند بایستد. مثلا در بحث فرهنگی گفتند جهان یک دهکده است و همه باید در آن دهکده باشند و ما نیز کدخدای آن دهکده هستیم.

سرلشکر صفوی گفت: آرزوی آمریکایی ها شکل دهی قدرت هژمون تا پایان قرن بیستم بود که در این آرزو شکست خوردند و نتوانستند تنها ابرقدرت جهان شوند. واقعیت این است که قدرت در جهان به سمت چند قطبی شدن و چند جانبه گرایی در حال حرکت است، در این توزیع و چند قطبی بودن، آمریکایی ها، اتحادیه اروپا، روسیه، چین یکی از قدرت ها  هستند و احتمالاً هند و برزیل نیز در آینده به این جمع اضافه خواهند شد ولی آن قطب قدرتی که در محافل علمی و استراتژیک غربی از آن سخنی به میان نمی آید، تشکیل قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر است. 

وی با بیان اینکه به نظر می رسد قدرت از غرب عالم به سمت شرق عالم در حال حرکت است خاطرنشان ساخت: این انتقال و حرکت قدرت از غرب به شرق  مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد است. فرهنگ لبیرایسم غربی دیگر برای بشریت الهام بخش نیست، لیبرالیسم مثل کمونیسم درحال  تمام شدن است، لیبرالیسم اگرچه توانست تا اندازه ای پیشرفت و رفاه را برای مردم غرب محقق کند اما هیچ پیام و نسخه ای برای اخلاق و معنویت در غرب به همراه ندارد به همین دلیل شاهد سقوط و انحطاط خانواده، اخلاق، فرهنگ و معنویت در غرب هستیم. 

سرلشکر صفوی در تبیین  بروز و ظهور قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر گفت: به عقیده ما بروز وظهور یک قطب قدرت جدید به عنوان قدرت جهان اسلام در قرن حاضر که مبتنی بر فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است با محوریت اسلام نابی که انقلاب اسلامی آن را ترویج می‌کند، در حال شکل گیری است. البته این قدرت جدید در حال حاضر ۷۵ درصد منابع نفت خام و ۵۷درصد منابع گاز جهان را در اختیار دارد و جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان و محدوده جغرافیایی از سواحل اقیانوس اطلس تا شمال آفریقا و مرکز آفریقا تا قاره آسیا و اقیانوس آرام را شامل می‌شود که دارای یک خدای واحد، یک پیامبر، یک کتاب آسمانی و یک قبله هستند.

سردار صفوی در بخش آخر سخنان خود به آینده جهان از دیدگاه اسلام و مکتب مهدویت پرداخت و اظهار داشت: طبق فلسفه اسلامی، حرکت همیشه تکاملی است و حرکت قهقرائی نداریم. بنابراین حرکت تاریخ رو به تکامل و رشد و بهتر شدن و غلبه نور بر ظلمت و غلبه حق بر باطل است. در زمان ظهور  طبق روایات، عقل مردم ۲۷ برابر عقل کنونی تمام مردم خواهد شد. گرچه رشد عقل و رشد علمی مردم دنیا به تنهایی کافی نیست  و هرکس عالمتر شد لزوماً به معنی این نیست که بهتر شده باشد ولی به هرحال رشد عقلی و رشد علمی تاثیر فراوان در بهتر شدن و اصلاح افراد و جامعه دارد.

رییس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود: جنگ حق و باطل همیشگی است و هم قبل ظهور و هم پس از ظهور ادامه خواهد داشت، این طور نیست که پس از ظهور، جنگ حق و باطل تمام شود. زیرا پس از ظهور یهودیان و مسیحیان وجود دارند و قرآن می فرماید اختلاف و نزاع آنان تا روز قیامت ادامه دارد.

دکتر صفوی ادامه داد: در زمان ظهور، شیطان و ابلیس و وسوسه های شیطانی وجود دارد . ولی امروز حدود الهی اجرا نمی شود و اما پس از ظهور حدود الهی اجرا خواهد شد. قبل از ظهور، ظلم اجتماعی ولی عدالت فردی است، مثلا ممکن است یک شخصیت در منزل خود عادل باشد ولی پس از ظهور عدل، اجتماعی خواهد بود اما شاید ظلم فردی وجود داشته باشد اما حدود الهی اجرا می شود.

سرلشکر صفوی با اشاره به برخی از آیات قرآن و احادیث و روایات خاطرنشان کرد: بر اساس فلسفه اسلامی و آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر عظیم الشأن اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) و بر اساس عقلانیت و حکمت، با ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) حق بر باطل غلبه خواهد یافت. اسلام بر همه کفر و شرک جهانی و تفکرات غیر اسلامی پیروز و ان شاءالله حکومت اسلامی مبتنی بر عدل، قسط، امنیت و صلح جهانی محقق خواهد شد.

وی تأکید کرد: اشغال قدس شریف طی بیش از ۷۰ سال گذشته و کشتار مرم بی دفاع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و مسائل منطقه از جمله شامات(سوریه، عراق و لبنان) و حمله نظامی سبوعانه سعودی ها و کشتار هزاران یمنی مظلوم می‌تواند از  زمینه های ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر