کد خبر: 59195
A

خبرهای کوتاه از مجلس شورای اسلامی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ، طرح های دفاتر اسناد رسمی، حمایت و تشویق مطلعین مفاسد اداری و اقتصادی و نیز طرح حفظ کرامت آسیب دیدگان اجتماعی را اعلام وصول کرد.

خبرهای کوتاه از مجلس شورای اسلامی

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا رحیمی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح دفاتر اسناد رسمی ، طرح حمایت و تشویق مطلعین مفاسد اداری و اقتصادی اعلام وصول می شود.
وی ادامه داد: طرح حفظ کرامت آسیب دیدگان اجتماعی نیز به صورت عادی اعلام وصول شد.

** ساز و کار برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس اصلاح شد 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را اصلاح کردند. 
نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی وارد بررسی جزییات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شدند و ماده یک و دو این طرح را تصویب کردند. 
نمایندگان در ماده 1 این طرح مقرر کردند: چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه اصلی باطل و یا به هر دلیل متوقف شود، به نحوی که منجر به عدم انتخاب نماینده شود و یا اعتبارنامه منتخبین مورد تایید مجلس واقع نشود و یا به علت فوت استعفا و یا هر علت دیگر حوزه انتخابیه ای یک یا چند نماینده خود را از دست دهد انتخابات میان دوره ای در حوزه های فاقد نماینده همزمان با یکی از انتخابات مذکور در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. 
بر اساس تبصره 1 ماده 1 این طرح، چنانچه تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمتر از چهار پنجم مجموع نمایندگان شود و بیشتر از یکسال به پایان دوره نمایندگی باقی باشد وزارت کشور مکلف است ظرف مدت 5 ماه پس از تاریخ اعلام آن توسط مجلس شورای اسلامی با هماهنگی شورای نگهبان انتخاب را در حوزه های مربوطه برگزار کند 
نمایندگان در تبصره 2 ماده 1 این طرح تصویب کردند: در انتخابات میان دوره ای کسانی حق رای دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رای داده باشند و یا در هیچ یک از حوزه های انتخابیه شرکت نکرده و رای نداده باشند 
نمایندگان در ماده 2 این طرح مقرر کردند: عنوان قصل دوم قانون به حوزه بندی و کیفیت انتخابات اصلاح انتخابات می شود. 

**مطهری: اقدام نیروی هوایی در 19 بهمن 57 تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب داشت
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس در این جلسه حضور جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش در مجلس را خیر مقدم گفت و اظهار داشت: اقدام نیروی هوایی در 19 بهمن1357 تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب داشت و ما همیشه باید شکرگذار این دوستان باشیم.

**طرحی درباره حقوق و مزایای ایثارگران با اولویت بررسی می شود 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح استفساریه ای موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی، حقوق و مزایای اجتماعی ایثارگران افزایش می یابد. 
نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس با اولویت بررسی طرح استفساریه جز 6 بند 3 ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه با 123 رای موافق، 30 رای مخالف و 5 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر موافقت کردند. 
حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی نماینده رباط کریم و طراح این طرح گفت: در قانون جامع ایثارگری مقرر شد ، ایثارگران از امتیاز یک مقطع بالاتر برای حقوق و مزایای اجتماعی برخوردار شوند؛ این قانون ابلاغ و اجرا شد اما معاونت حقوقی ریاست جمهوری شبهه کردند که در این ماده منظور حقوق اجتماعی است نه حقوق و دستمزد لذا احکام ایثارگران به حالت اولیه بازگشت. 
وی افزود: بنابر این با ابلاغیه ای که صادر کردند آن احکام به حالت اول بازگشت و دریافتی این افراد طبق قانون جدید محاسبه نشد، از این رو ما این طرح استفساریه را تهیه کردیم که امیدواریم در مجلس تصویب شود. 
وی اظهار داشت: رزمندگان و بسیجیان به نمایندگان مراجعه کرده و تقاضای بهره مندی از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر را به عنوان حقوق مطرح کرده اند که انتظار می رود این موضوع در دستور کار قرار گیرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر