کد خبر: 59213
A

دستگیری فردی که گوشت‌های خارجی را به قیمت آزاد می‌فروخت/ کلاهبرداری از ۵۴ پرستار خانگی

پلیس در اعلام مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری فردی که گوشت های خارجی را به صورت آزاد می فروخت، دستگیری بدهکاری که از پرستاران کلاهبرداری کرده بود، قاچاق دام و کشف مواد مخدر در برخی از استان های کشور خبر داد.

دستگیری فردی که گوشت‌های خارجی را به قیمت آزاد می‌فروخت/ کلاهبرداری از ۵۴ پرستار خانگی

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت در رابطه با دستگیری فردی که گوشت های خارجی را با تغییر در بسته بندی آن به شکل آزاد می فروخت، گفت: با به دست آمدن گزارش های منابع اطلاعاتی، یک انبار حاوی گوشت های خارجی که در حوزه پایگاه دوم احتکار شده بود، شناسایی شد.
وی افزود: این گوشت ها، برای توزیع ارزاق عمومی درنظرگرفته شده بود، متهم با تغییر در بسته بندی ها، گوشت ها را به رستوران ها یا به صورت آزاد به فروش می رساند.
سردار ذوالقدر گفت: اقدامات لازم و صدور حکم دادستانی نزدیک به 7.5 تن از این گوشت ها کشف و به تعاونی ها تحویل داده شد که در اختیار شهروندان قرار گیرد و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

کلاهبرداری از ۵۴ پرستار خانگی

سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری مردی که برای پرداخت بدهی خود دست به کلاهبرداری از پرستاران می‌زد، خبر داد و گفت: متهم برای این کلاهبرداری‌ها از قشر زنانی که در شرکت‌ های کاریابی نام خود را به عنوان پرستار و مراقب کودک ثبت کرده بودند، سوءاستفاده کرده است.
وی در این رابطه توضیح داد: متهم برای اینکه بتواند اطمینان مال باختگان را کسب کند، با انواع ترفندها خودش را فردی متشخص نشان می‌داد و در ادامه زنی ‌را که با وی برای مراقبت از کودکش قرار گذاشته بود، به بیمارستانی در غرب تهران می‌برد و از طعمه خود درخواست می‌کرد که نزد فرزندش در بخش بستری کودکان برود.
ظهیری اضافه کرد: برای اینکه شکات به متهم شک نکنند، به آنها کارت ملی و یک کارت عابربانک را که برای مال باخته دیگری بود، تحویل می‌داد و می‌گفت پرستار پیشین فرزندش بالای سر تخت در بخش کودکان است و باید با او تسویه حساب کند. به این صورت، پس از جلب اعتماد، مرد کلاهبردار از مال باخته می‌خواست بچه را از پرستار قبلی تحویل بگیرد اما وقتی می‌خواست به سراغ کودک برود، وی از مال باخته که مسلما وسایلش را نیز با خود به همراه داشت، تقاضا می کرد که اموالش را همان جا داخل ماشین بگذارد، چرا که قرار است بچه را نیز به خانه ببرند و از طرفی اجازه ندارند گوشی موبایل را به بخش کودکان ببرند.
سرهنگ ظهری ادامه داد: از آنجایی که شرکت کاریابی شماره تماس متهم را در اختیار پرستاران قرار می‌داد، این افراد به متهم اطمینان می کردند و به حرف وی نیز گوش می‌دادند و وقتی برای تحویل گرفتن بچه از پرستار قبلی به بیمارستان پا می گذاشتند، تازه متوجه می‌شدند که متهم چه کلاهی سرشان گذاشته است. متهم توسط تیم عملیات کلانتری 137 نصر دستگیر شد.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران سریعا وارد عمل شدند و از آنجایی که در روز هشتم بهمن ماه به کلانتری سه پرونده در این زمینه ارجاع شده بود، با انجام اقدامات و عملیات فنی ویژه، او را که هیچگونه ردپایی از خود به جا نمی گذاشت، زمین گیر و دستگیر کردند. بر اساس ادعای متهم، وی یک و نیم سال به همین شیوه تبهکاری‌ کرده است که انتظار می ‌رود شکات او بیشتر از این تعداد باشند و خیلی از آنها برای شکایت به دلیل ترس از آبرو اقدام نکرده اند چرا که متهم گوشی و انواع مدارک هویتی شکات را به سرقت می برد و بعد از آن با آنها تماس برقرار می کرد و برای مثال عنوان می کرد در صورت شکایت مدارک هویتی آنها را خواهد فروخت یا تصاویر خصوصی شان را در فضای مجازی پخش خواهد کرد.
سرهنگ ظهیری با یادآوری این نکته که تا به الان 54 شاکی برای متهم شناسایی شده است، از خانم‌هایی که به این شکل تحت کلاهبرداری قرار گرفته‌ اند، درخواست کرد برای طرح شکایت به کلانتری 137 نصر مراجعه کنند و مطمئن باشند که شکایت‌ شان نزد پلیس محفوظ خواهد ماند.

کشف احشام قاچاق در ملکان

سرهنگ محمد تقی سلطانی فرمانده انتظامی شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی از کشف 112 رأس گوسفند و گوساله قاچاق به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد و گفت: در پی تماس با مرکز فوریت های پلیس 110 مبنی بر حمل احشام قاچاق، ماموران در بررسی های صورت گرفته دریافتند که احشام توسط 6 دستگاه وانت بار جابه جا می شود که ماموران انتظامی وانت بارها را در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از وانت بارها 82 رأس گوسفند و 30 رأس گوساله قاچاق فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی را به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال کشف کردند. در این رابطه 6 دستگاه وانت بار توقیف و6 متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف دام قاچاق در شهربابک

سرهنگ محسن صیفوری فرمانده انتظامی شهربابک استان کرمان از کشف 70 رأس دام قاچاق از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام گشت زنی در محور شهربابک-انار به یک دستگاه کامیون تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند. در بازرسی از این کامیون، 70 رأس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز لازم کشف و در این رابطه 2 نفر دستگیر شدند. ارزش دام های کشف شده 840 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف دام قاچاق در ایست و بازرسی اردبیل-مغان

سرهنگ عادل منیر فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با توقیف پنج دستگاه وانت نیسان و کامیون در ایست و بازرسی اردبیل-مغان ، 135 راس دام قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 150 میلیون ریال کشف شد. ماموران انتظامی ایست و بازرسی 'اردبیل- مغان' حین کنترل خودروهای عبوری سه دستگاه وانت نیسان و 2 دستگاه کامیون حامل احشام را متوقف کردند. با بررسی های به عمل آمده مشخص شد خودروها، حامل 135 راس گوسفند و بز بوده، که رانندگان بدون مدارک قانونی و مجوز دامپزشکی بارگیری و به نقاط مختلف کشور حمل می کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به دستگیری پنج نفر در این رابطه گفت: ارزش احشام قاچاق کشف شده 2 میلیارد و 150 میلیون ریال است و خودروهای حامل احشام قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

کشف بیش از ۴۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در بندرلنگه

سرهنگ سهراب سجادی جانشین دریابانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند لنج تجاری حامل بیش از 46 میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان بندرلنگه خبر داد و گفت: دریابانان شهرستان بندر لنگه با اشراف اطلاعاتی در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان کالا در مرزهای ساحلی، موفق شدند یک فروند موتور لنج تجاری را متوقف کنند.
وی افزود: دریابانان در بازرسی از شناور، 50 دستگاه لباسشویی، 40 دستگاه آبسردکن، 20 هزار قوطی نوشابه انرژی زا، 32 دستگاه یخچال فریزر، 40 دستگاه کولر اسپیلت را به ارزش 46 میلیارد و 700 میلیون ریال کشف کردند. در این عملیات موتور لنج تجاری، توقیف و 6 قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

کشف سوخت قاچاق در بندرعباس

سرهنگ محمد اسماعیل مشایخ فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس استان هرمزگان از کشف 21 هزار و 800 لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تخلیه سوخت قاچاق و دپو آن در یکی از روستاهای شهرستان بندرعباس، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی صحت و سقم موضوع به محل اعزام شدند. ماموران پس از شناسایی دقیق محل دپو سوخت و اخذ مجوز قضائی در بازرسی از محل مذکور یک دستگاه تانکر نفت کش حامل 21 هزار و 800 لیتر سوخت قاچاق کشف کردند. ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان یک میلیارد و 830 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف یک تن و ۵۰۰ کیلو پنیر فاسد

سرهنگ عادل منیر فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل از توقیف وانت نیسان حامل هزار و 500 کیلو پنیر فاسد در ایست و بازرسی اردبیل – مغان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی اردبیل-مغان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و خودرو را متوقف کردند. با بررسی های به عمل آمده مشخص شد وانت نیسان حامل یک تن و 500 کیلو پنیر فاسد بوده که راننده پنیرهای فاسد را از شهرستان مشگین شهر بارگیری کرده بود و قصد داشت آن را به مقصد مرکز کشور حمل کند. ارزش ریالی پنیرهای فاسد کشف شده 300 میلیون ریال برآورده شده است و راننده وانت نیسان با تشکیل پرونده به اداره غذا و دارو معرفی و خودروی مورد استفاده او توقیف شد.

کشف ۵۶ کیلو حشیش در سیرجان

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد فرمانده انتظامی سیرجان استان کرمان از کشف 56 کیلو حشیش و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی را که قصد انتقال مقادیری مواد مخدر به شهرهای غرب کشور را داشت، شناسایی کردند و با ردزنی مسیر تردد این قاچاقچی نهایتا خودروی حامل مواد را در یکی از محورهای شهرستان متوقف و در بازرسی از آن 56 کیلو حشیش کشف کردند. در این عملیات، قاچاقچی مورد نظر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

کشف ۴۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

سردار سعید کمیلی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات موفق آمیز مرزداران هنگ مرزی سراوان علیه قاچاقچیان و کشف 450 کیلوگرم موادمخدر خبر داد و گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مطلع شدند و بلافاصله با هوشیاری کامل به اجرای کمین و تشدید پوشش منطقه پرداختند. سوداگران مرگ که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را وارد کشور کنند طی عملیات غافلگیرانه مرزداران، در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند. مرزداران در این عملیات موفق شدند 450 کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

ظروف چینی قاچاق در پلدختر به مقصد نرسید

سرهنگ سیدعلی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده و کشف ظروف چینی قاچاق در پلدختر خبر داد و گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال «حمایت از کالای ایرانی » و فرامین معظم له در خصوص مقابله با معضل شوم قاچاق و در راستای اهداف و راهبردهای ناجا، ماموران انتظامی پلدختر با هماهنگی مقام قضایی یک دستگاه کامیون کشنده در آزادراه خرم زال توقیف و در بازرسی از خودرو توقیفی 877 کارتن انواع ظرف چینی قاچاق را کشف و یک نفر دستگیر کردند. کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام و متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر