کد خبر: 59239
A

وزیر راه و شهرسازی: سه بلوک مسکن مهر تخریب و دوباره ساخته شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 24 بلوک مسکن مهر در سرپل ذهاب اکنون در دست ساخت و مقاوم سازی است، گفت: از این تعداد سه بلوک به دلیل شرایط آن کاملا تخریب و دوباره ساخته و 21 بلوک نیز مقاوم سازی می شود.

وزیر راه و شهرسازی: سه بلوک مسکن مهر تخریب و دوباره ساخته شد

به گزارش دیده بان ایران،  در جریان بازدید از پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب که در زلزله سال گذشته تخریب شده بود در جمع خبرنگاران افزود: در بررسی دلایل تخریب مسکن مهر سرپل ذهاب به این نتیجه رسیدیم که آیین نامه ها در طراحی یا ضوابط و معیارها تناسبی نداشت و از این رو در زمان زلزله این واحدها مقاومت و ایستایی نشان ندادند.
وی به تغییر آیین نامه ها براساس تجارب زلزله نیز اشاره کرد و گفت: واحدهای جدیدی که ساخته شده در زلزله 6.4 ریشتر مقاومت خوبی نشان دادند. 
وی اظهار داشت: واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب با آیین نامه جدید مقاوم سازی شده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه در مورد روند بازسازی واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب نیز گفت: کیفیت واحدها، مشارکت مردم و اعمال مدیریت زلزله با تلاش و پیگیری استاندار کرمانشاه یک رکورد ثبت کرده است.
اسلامی ، حجم تخریب منازل را در زلزله سال گذشته بالا دانست و گفت: باتوجه به این حجم بالا، مدیریت و ساخت و سازها در ظرف یکسال عملکرد خوبی دارد اگر هم کندی وجود دارد به دلیل افزایش واحدهای مسکونی و توسعه شهر نسبت به قبل از زلزله است.
او با بیان اینکه حجم کار در سرپل ذهاب اکنون سه برابر شده است، گفت: تاکنون 11هزار و 800 پروانه مسکن در شهر سرپل ذهاب صادر شده که قبل از زلزله این تعداد 6 هزار و 800 مورد بوده و پنج هزار مورد اضافه شده است.
او با تاکید بر اینکه اکنون مدیریت ساخت و سازها با مالکان واحدها است، گفت: دولت در این پروژه دیگر دخالتی در کندی و تندی ندارد و مالکان با نظارت بنیاد مسکن باید مدیریت کنند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از مردم خواست سریعتر در روند بازسازی مشارکت کنند و بنیاد مسکن نیز پای کار است.
وی اظهار امیدواری کرد که تا سالگرد زلزله همه واحدهای سرپل ذهاب تمام شود.
او همچنین گفت: دولت ضوابط و مقررات مربوط به استحکام واحدهای مسکونی را ابلاغ کرده و همه موظف به رعایت آن هستند.
او به تهیه شناسنامه ساختمان اشاره کرد و گفت: در این شناسنامه همه موارد مربوط به قوانین و مقررات ساختمانی سازی درج می شود و معیار اصلی برای ساختمان سازی است.
وی با بیان اینکه ما در کشور از نظر نرم افزاری و قوانین و مقررات مشکلی نداریم، گفت: باید در حوزه اجرا این قوانین عملیاتی شود.
او بر حفظ املاک و ثروت مردم تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد براثر رعایت نکردن مقررات ساختمان در حوادثی مانند زلزله به ساختمان ها و ابنیه ها آسیب وارد شود.
امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آزاد راه بیستون- کرمانشاه- حمیل و کنارگذر شرقی کرمانشاه به طول 141 کیلومتر و با 6 هزار و 363 میلیارد ریال آغاز شد.
در سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه؛ هزار و 18 واحد مسکن مهر، 10 کیلومتر بزرگراه کرمانشاه - کامیاران، 2/5 کیلومتر بزرگراه قره بلاغ - سرپل ذهاب، هفت کیلومتر راه اصلی محور جوانرود - ثلاث باباجانی، 25 کیلومتر بهینه سازی و آسفالت راه های روستایی، 1/1 کیلومتر راه دسترسی به مسکن مهر شرف آباد و 250 متر پیاده راه خیابان حافظ شهرستان صحنه به بهره برداری می رسد.
از دیگر پروژه های راه و شهرسازی که در این سفر افتتاح می شود؛ کتابخانه «بان وره» شهرستان پاوه با زیربنای 300 متر مربع، ساختمان انتقال خون شهرستان اسلام آبادغرب با زیربنای 200 متر مربع، ساماندهی تپه چقا گاوینه اسلام آباد غرب با زیربنایی 200 متر مربع (بافت فرسوده) است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر